مرزوقی: نبرد با نظام قدیم همچنان ادامه دارد

مرزوقی: نبرد با نظام قدیم همچنان ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور فعلی تونس که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافته است، گفت: نبرد با نظام قدیم همچنان ادامه دارد و باید از طریق سیاسی پاکسازی شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، «محمد المنصف المرزوقی» رئیس جمهور فعلی تونس که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافته است، گفت: نبرد با نظام قدیم همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به منظور تحکیم حاکمیت قانون، شفافیت، پاکسازی نظام قدیم باید از طریق شیوه های سیاسی، فرهنگی تحقق پیدا کند نه شیوه‌های نظامی و امنیتی.

المرزوقی در ادامه گفت: ما با خطر بازگشت دیکتاتوری و خطر به تعطیلی کشاندن تشکیل دولت آینده مواجهیم و من در صورت پیروزی در این انتخابات، با هر دولتی تعامل خواهم داشت.

المرزوقی که با یک شبکه ماهواره ای گفتگو می‌کرد، افزود: خطر بازگشت استبداد خطری حقیقی است لذا برنامه‌ های انتخاباتی من روشن است و جلوگیری از بزرگ شدن دولت،  برقراری تعادل در قوا، حفظ وحدت ملی، مبارزه با فقر، حفظ حقوق و آزادی ها از برجسته ترین سرفصل‌های آن است.

المرزوقی همچنین گفت: بخشی از رسانه ها علیه من صف آرایی کرده اند تا حقایق درباره مرا وارونه جلوه دهند و در حق من به هیچ عنوان رعایت انصاف را نکرده اند و من این کار را توطئه ای رسانه ای علیه خود می‌دانم.

هیئت عالی مستقل انتخابات تونس چند روز قبل، نتایج نهایی دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس «الباجی قائد السبسی» رهبر حزب نداء تونس با به دست آوردن 39/46 درصد از آراء (یک میلیون و دویست و هشتاد و نه هزار رای) در مرحله اول، در مکان اول قرار گرفت.

همچنین «محمد المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور فعلی نیز 33/43درصد (یک میلیون و نود و دو هزار رأی) از آراء بعد از «السبسی» در مکان دوم قرار گرفت.

این هیئت همچنین اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس(21 دسامبر) 30 آذر ماه در داخل این کشور برگزار می‌شود.

دور دوم انتخابات تونس در خارج نیز روزهای 28 و 29 و 30 آذر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که تبلیغات این دو نامزد نیز از سه شنبه (18 آذر) آغاز شده است.

این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری تونس بعد از سرنگونی زین العابدین بن علی دیکتاتور فراری این کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت