قاهره: از حل سیاسی بحران سوریه برآمده از اراده ملت این کشور حمایت می‌کنیم

قاهره: از حل سیاسی بحران سوریه برآمده از اراده ملت این کشور حمایت می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه مصر بار دیگر تاکید کرد که قاهره خواهان پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران سوریه بر اساس اراده ملت این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سامح شکری» در مصاحبه با خبرگزاری الشرق الأوسط مصر گفت: قاهره از راه حل سیاسی بحران سوریه بر اساس اراده ملت این کشور و توافق داخلی به منظور ممانعت از استمرار درد و رنج ملت سوریه حمایت می کند و به همین دلیل ما با تعدادی از کشورهای بزرگ جهان و منطقه بر اهمیت ورود به یک روند سیاسی جهت برون رفت از این بحران تاکید می کنیم.

شکری تصریح کرد که مصر از طریق تماس با تمامی طرف ها، خواه در داخل سوریه و یا دیگر طرف های بین المللی و منطقه ای برای پیدا کردن راهی جهت تشویق راه حل سیاسی و تدوین چارچوبی برای آن تلاش می کند.

وی افزود: جامعه جهانی تمایل زیادی به مهار این بحران دارد و به همین دلیل ما از «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل به سوریه و تلاش برای توقف درگیری ها حمایت کردیم.

شکری پیش از این نیز طی اظهاراتی در دومین دور همایش عربی- روسی در خارطوم که سوم ماه جاری میلادی برگزار شد، بر ضرورت تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه و توجه به تمایل ملت سوریه برای حفظ وحدت کشور تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود در قبال رکود روند سیاسی در سوریه عمل کنند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان