اروپا هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد

اروپا هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد

خبرگزاری تسنیم: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا هرگز الحاق کریمه به خاک روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نخستین نشست شورای مشترک اروپا-اوکراین تصریح کرد که مشکل کریمه در این نشست مورد مذاکره قرار گرفت. اتحادیه اروپا تایید کرده است که هرگز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد.

بر اساس این گزارش وی همچنین افزود: محدودیت های جدید اتحادیه اروپا علیه کریمه مورد موافقت قرار گرفته و باید پیش از نشست آتی اتحادیه اروپا که 18 و 19 دسامبر برگزار خواهد شد، اعمال شود.

موگرینی گفت: اعلام تحریم های جدید علیه کریمه نیاز به کار فنی بیشتری دارد ولی اتحادیه اروپا متعهد است تا اجرای این محدودیت ها را پیش از نشست آتی اتحادیه اروپا اجرا کند.

این مذاکرات در خصوص محدودیت های بیشتر برای شرکت های اروپایی در زمینه سرمایه گذاری در اقتصاد کریمه و مشارکت در بخش گردشگری این شبه جزیره بوده است.

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در ماه مارس موجب تشدید تنش در روابط مسکو با غرب شده است. بحران شرق اوکراین نیز موجب شده تا سطح روابط روسیه و غرب به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد برسد.

اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود بهانه ای برای ناتو شده تا حضور نظامی خود در منطقه را افزایش دهد.آمریکا و اروپا تاکنون چندین دور تحریم اقتصادی و تجاری علیه روسیه اعمال کرده اند. روسیه نیز پیش از این به تلافی این تحریم ها واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت