فساد اداری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را کاهش می‌دهد

فساد اداری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به پیشگامی ایران در مبارزه با پولشویی گفت: فساد اداری باعث افزایش هزینه عمومی و کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در دهمین نشست سازمان دیوان محاسبات آسیایی تحت عنوان پروژه تحقیقاتی آسوسای در جمع مسئولان دیوان محاسبات 13 کشور عضو در تهران گفت: مشکل فساد اداری و پولشویی در حال تبدیل شدن به یک معضل عمومی در همه کشورهای جهان است.

رحیمی افزود: افزایش فساد اداری و پولشویی در کشورها و تاثیرات منفی آنها از نگرانی های عمده موسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو این توسای و آسوسای محسوب می شود.
وی گفت: فساد اداری باعث افزایش هزینه عمومی و کاهش سرمایه گذاری داخلی و خارجی می شود و براثر بخشی و کارآیی و  بخش های خصوصی و دولتی این کشورها اثرخواهد گذاشت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: این دیوان به عنوان یک سازمان حرفه ای و مستقل همانند سایر موسسات عالی حسابرسی همواره پیگیر ترویج حاکمیت مطلوب و تقویت کنترل های داخلی ، برخورد قاطع و به موقع با متخلفان ، تعامل با دستگاههای نظارتی و اجرایی و قضایی ، آموزش و تقویت کمیته مبارزه با فساد و پولشویی دیوان محاسبات و ایفای نقش فعال در سازمان های بین المللی بوده است.

رحیمی با اشاره به تصویب قانون مبارزه با پولشویی در سال 2008 میلادی در ایران گفت: قانون مبارزه با پولشویی در ایران با 39 دستورالعمل در حوزه های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ، بورس و اوراق بهادار ، امور مالیاتی، بیمه، امور گمرکی، مشاغل عمومی و حسابرسی از جمله کاملترین مقررات در این بخش از جهان است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به همکاری تنگاتنگ این دیوان با سازمان های اثر گذار در زمینه مبارزه با پولشویی و مراکز اطلاعات مالی گفت: دیوان محاسبات ایران با هدف اتخاذ سیاست های پیشگیرانه از فساد در دستگاههای دولتی ضمن به کارگیری فناوری های نوین در دستگاههای دولتی تلاش می کند از طریق نظارت برخط و به کارگیری وسیع فناوری اطلاعات فرآیند نظارت از شیوه سنتی را به روشهای نوین الکترونیکی با طرحی به نام سنا ( سامانه نظارت الکترونیک) تغییر بدهد.

رحیمی افزود: دیوان محاسبات ایران با همکاری اعضای کارگروه مبارزه با فساد و پولشویی این توسای بعد از دو سال موفق شد دستورالعمل پیشگیری از فساد را تنظیم کند و این دستورالعمل بعد از تصویب در مجمع عمومی این توسای برای همه اعضا قابل استفاده خواهد بود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: دهمین پروژه تحقیقات آ سوسای با عنوان حسابرسی کشف فساد و تقلب در سال 2012 میلادی به ریاست چین آغاز شد و در ارتباط با اجرای آن ایران به عنوان یکی از سرگروه های این پروژه تحقیقاتی منصوب شد و در این نشست نتایج این پروژه تحقیقاتی ارائه و بررسی می شود.

معاون فنی دیوان محاسبات کشور نیز در این نشست گفت: این نشست با هدف نهایی کردن پروژه حسابرسی کشف تقلب و فساد مالی کشورهای عضو برگزار شده است.

صفایی نسب  افزود: این پروژه تحقیقاتی در سه سال اخیر تکمیل و نهایی شده است و تاکنون شش جلسه برای تکمیل پروژه تحقیقاتی "آسوسای" با عنوان حسابرسی کشف تقلب و فساد مالی در چین، ویتنام ، تایلند ، روسیه ، مالزی و ترکیه برگزار شده و ایران میزبان آخرین نشست است.

معاون فنی دیوان محاسبات کشور گفت: این پروژه تحقیقاتی در سه سال گذشته ضمن بررسی و ارزیابی وضع پولشویی و فساد مالی در کشورهای اسیایی و اقدامات این کشورها به بررسی و ارزیابی رسیدگی های موسسات عالی حسابرسی در این خصوص می پردازد.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه نقاط ضعف و قوت این رسیدگی ها شناسایی و علاوه بر تبادل دانش و اطلاعات در این زمینه موضوع حسابرسی های مربوط به پولشویی و فساد مالی گسترش می یابد و نتیجه آن سبب توسعه فعالیت ها در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه