طرح‌های پژوهشی بنیاد شهید از طریق سایت اینترنتی ایثار قابل دسترسی است

طرح‌های پژوهشی بنیاد شهید از طریق سایت اینترنتی ایثار قابل دسترسی است

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دسترسی به پرتال تحقیق و پژوهش از سایت ایثار انجام می‌شود تا از این طریق همه بتوانند به اولویت‌های پژوهشی بنیاد شهید دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فریبا نظرپور کیایی، مدیرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری صبح امروز به اهم فعالیت‌های دفتر پژوهش‌‌ها اشاره کرد و گفت: محور اصلی فعالیت‌های پژوهشی میان سنجی پژوهشی و شناخت مسائل در حوزه‌های تخصصی ستادی و استانی بنیاد شهید است که به عنوان نیاز پژوهش شناخته می‌شود.

وی افزود: ما در یک پروسه شش ماهه زمانبندی می‌کنیم و نیازهای پژوهشی را از جامعه نخبگان شاهد و ایثارگران اخذ می‌کنیم. یکی از منابع ما در این زمینه پژوهش‌های انجام شده قبلی می‌باشد. پیشنهادهای پژوهشی برای سازمان مورد نظر نیز برای ما مهم است چون ممکن است این پیشنهادها چراغ راه، حل برخی از مشکلات باشد.

نظرپورکیایی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در نهایت جمع می‌شود، بعد از جلسات کارشناسی و پالایش عناوین تکراری تحت عنوان اولویت‌های پژوهشی بنیاد شهید به شکل دو سال یک بار فراخوان می‌شود. فراخوان سال 93-94 در روزهای آینده اعلام خواهد شد. تمام تلاشمان این بود که این فراخوان در هفته پژوهش انجام گیرد اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات و نقص فنی پرتال ما، این مهم انجام نگرفت.

مدیرکل دفتر پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دسترسی عموم مردم به نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها گفت: دسترسی به پرتال تحقیق و پژوهش در سایت ایثار هماهنگ خواهد شد تا از این طریق همه بتوانند به اولویت‌های پژوهشی بنیاد شهید دسترسی داشته باشند. اولویت‌های پژوهشی بنیاد همانند سایر دستگاه‌ها که حوزه تخصصی و پژوهشی دارند در سامانه علمی و فناوری معاونت ریاست جمهوری ثبت می‌شود وقابل دسترسی می‌باشد.

وی افزود: این پژوهش‌ها در یک فرآیند بررسی علمی مراحل خود را طی می‌کنند و منجر به انتخاب تیم‌های پژوهشی و پروپوزال‌ها می‌شوند و ما در این حوزه شاهد یک چرخه تولید ایده و مصرف هستیم و انتهای کار نتایج طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها بدست خواهد آمد.

نظرپورکیایی در مورد دسترسی عمومی به نتایج این تحقیقات گفت: تمام دوستان می‌توانند با مراجعه به سایت ایثار که پرتال تحقیق و پژوهش در آنجا قابل دسترسی است، چکیده این طرح‌ها را ببینند. فراخوان ما برای این پژوهش‌ها به صورت عمومی است اما عموم به معنای کسانی می‌باشد که دستی در تخصص داشته باشند. کسانی که رزومه تحقیقاتی نداشته باشند نمی‌توانند در این فراخوان‌ها شرکت کنند و این موضوع صرفاً مختص فرزندان شهدا و ایثارگران نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران