وقتی برای ساخت قبرهای ۱۷۰ میلیونی ۳ طبقه، آثار تاریخی را لِه می‌کنند

وقتی برای ساخت قبرهای 170 میلیونی 3 طبقه، آثار تاریخی را لِه می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس ایکوموس ایران از تخریب آثار تاریخی کشور انقاد کرد و گفت: در برخی نقاط کشور مانند آنچه در اصفهان اتفاق افتاد به خاطر پولی که از فروش قبرهای سه طبقه که هر کدام ۱۷۰ میلیون تومان می‌ارزد، آثار تاریخی را خراب می‌کنند.

مهدی حجت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه مگر ایکوموس چقدر توانایی دارد که همه نابودی‌هایی که در میراث فرهنهگی اتفاق می‌افتد را مطرح کند اظهار داشت:‌ این همه ثروت و پول در حال تلف‌شدن است ولی صدای کسی در نمی‌آید.

وی اضافه کرد: درباره اتفاقات شیراز کار به جایی رسید که کسی نتوانست مقاومت کند، هم وزیر مسکن و هم رئیس سازمان میراث فرهنگی از اتفاقات شیراز راضی نبودند ولی معاون رئیس‌جمهور آن‌جا رفت و اعلام کرد این طرح باید اجرا شود و حتی دوبرابر باید سرعت دهید و اگر پول هم نیاز است تزریق می‌کنیم تا سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

رئیس ایکوموس ایران با بیان این‌که حالا یک موجود نحیفی به اسم میراث فرهنگی که با یک تَشَرمی‌توانند هر بلایی سرش بیاورند، مشت به سندان کوبیدن است که این اتفاقات بیان شود تصریح کرد: باید کدام تخریب را بگوییم؟ اصفهان، شیراز، تبریز یا مشهد؟

حجت با بیان این‌که یک پانسمان داریم و یک درمان ادامه داد: پانسمان این است که بگوییم و داد و بیداد کنیم که هیچ فایده‌ای هم ندارد، هر یک عدد قبر، 170 میلیون تومان که ضرب در 3 عدد قبر در هر یک قبر، ضرب در 1000 عدد قبر می‌کنند پول میلیاردی می‌شود، این به حدی قدرت دارد که همه چیز را جارو می‌کند همان اتفاقی در یکی از میادین اصفهان افتاد.

وی اضافه کرد: این پانسمان است که دادی بزنید، پانسمان برای فردی که پایش شکسته است دردی را دوا نمی‌کند، تنها علاج آن این است که مردم آگاهی به این قضیه پیدا کنند، آنقدر گفته شود تا مردم پای موضوع قرار بگیرند، ایکوموس هم به همین دلیل تمام هَمّ خود را روی کلاس و کارگاه گذاشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon