مرادی: من برای موفقیت ایران خون بالا آورده‌ام، اما داوری یک بار هم تمرین نکرده‌ است

مرادی: من برای موفقیت ایران خون بالا آورده‌ام، اما داوری یک بار هم تمرین نکرده‌ است

خبرگزاری تسنیم: دونده ملی پوش کشورمان با اشاره محرومیت یک ساله‌اش، گفت: آقای داوری! آیا تا امروز در این رشته یک بار تمرین کرده‌اید و دردی که شب‌ها ورزشکاران این رشته تا صبح تحمل می‌کنند را کشیده‌اید؟

سجاد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون دو‌ومیدانی مبنی بر محرومیت یک ساله‌اش، گفت: به این رای اعتراض و این مسئله را پیگیری می‌کنم. آنها نمی‌توانند من را که فرزند خانواده دوومیدانی هستم، از این خانواده بیرون کنند و آن‌کسی که باید از دوومیدانی برود رئیس فدراسیون یعنی افشین داوری است.

وی افزود: من سال‌ها برای دوومیدانی تلاش و افتخار کسب کردم و خودم را متعلق به این رشته می‌دانم و برای بالا بردن پرچم ایران تلاش کردم ولی «داوری» در این چند سالی که در فدراسیون بوده باعث افت دوومیدانی شده است.

دارنده مدال طلای دوومیدانی بازی‌های آسیایی گوانگژو تأکید کرد: صحبت‌های مطرح شده را قبول ندارم و این موضوع را از طریق وزارت ورزش، مجلس و ریاست جمهوری پیگیری می‌کنم. ابتدا از وزارت ورزش پیگیری می‌کنم و اگر به نتیجه نرسم سراغ سایر بخش‌ها خواهم رفت.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص این رأی صحبتی با فدراسیون داشته‌ای، گفت: در این باره هیچ صحبتی با فدراسیون نکردم و زمانی که بدانم دیگر دوومیدانی به من احتیاج ندارد خودم از این رشته کنار می‌روم و مطمئنا در این میان آن کسی که ضرر می‌کند فدراسیون و دوومیدانی است و آنها باید ناراحت باشند.

وی عنوان کرد: سال آینده سال کسب سهمیه المپیک است و با توجه به تغییراتی که در کسب سهمیه دوومیدانی ایجاد شده و با وجود رکوردهای جدیدی که اعلام کرده‌اند بعد از احسان حدادی من تنها کسی هستم که می‌توانم در دوومیدانی سهمیه کسب کنم.

مرادی یادآور شد: در بازی‌های آسیایی اینچئون آشیل پای من دچار آسیب‌دیدگی شده بود به همین دلیل نتوانستم در مسابقه شرکت کنم و سعی کردم سلامتی خود را بدست آورم تا بتوانم در المپیک افتخار‌آفرینی کنم. من؛ سجاد مرادی مدال‌ها و پیشینه‌ام معلوم است و نباید اینگونه مرا محروم می‌کردند. من 16 مدال در کارنامه دارم و سه دوره حضور در المپیک را تجربه کرده‌ام. کدام دونده‌ای این افتخارات را در دوومیدانی دارد ولی خیلی راحت یک نفر از خارج از این رشته می‌آید و مسئول می‌شود و من را محروم می‌کند.

دونده ملی پوش کشورمان افزود: هر زمان که لازم باشد مصاحبه می‌کنم چون حقایق را می‌گویم و کاری به این مسئله ندارم که به خاطر گفتن حقایق محروم شوم یا خیر. این درست است که برای گفتن واقعیت‌ها کسی را محروم کنند؟

مرادی فدراسیون دوومیدانی را مخالف انتقاد دانست و به تسنیم گفت: اگر سایت فدراسیون را نگاه کنید می‌بینید که تمام مصاحبه‌هایی که روی خروجی آن قرار می‌گیرد مربوط به تعریف و تمجید از رئیس فدراسیون است و مصاحبه‌ای که انتقادی در آن وجود داشته باشد روی سایت آنها نیست. این ضعف مدیریت آنها را نشان می‌دهد چون از انتقاد می‌ترسند.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان آگاه هستند و این تعریف و تمجیدهایی که از خودشان انجام می‌دهند فایده‌ای ندارد. آنها باید به دنبال برطرف‌کردن اشکالات باشند و زمانی که کاری انجام دادند به دنبال تعریف باشند.

مرادی ضمن انتقاد از عملکرد رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: «داوری» چه کاری برای این رشته انجام داده است؟ من اگر بدانم روزی جامعه دوومیدانی و مسئولان از من حمایت نمی‌کنند از این رشته می‌روم اما تا زمانی که بدانم ارزش دارم باز هم برای تیم ملی می‌دوم و در این زمان است که می‌دانم مدال‌هایم بی‌ثمر نبوده است.

ملی پوش دوومیدانی کشورمان اظهار داشت: من از داوری سوال می‌پرسم آیا شما یک بار در مسابقات شرکت کرده‌اید؟ آیا تا امروز در این رشته یک بار تمرین کرده‌اید و دردی که شب‌ها ورزشکاران این رشته تا صبح تحمل می‌کنند را کشیده‌اید؟ اگر این طور باشد و او تمرین کرده باشد من می‌گویم که اشتباه کردم.

مرادی گفت: من هیچ کم کاری انجام ندادم و بارها برای موفقیت به این رشته درد و مشکلات را تحمل کردم و خون بالا آوردم تا پرچم ایران برافراشته شود و بتوانم بار دیگر کسب سهمیه کنم. می‌دانم این مشکل به زودی حل خواهد شد و مسئولان حق را به حق‌دار خواهند داد. من این کمیته انضباطی و افرادی که در آن هستند را قبول ندارم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon