۶۰ موقوفه جدید در استان سمنان ثبت شد

60 موقوفه جدید در استان سمنان ثبت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ثبت ۶۰ موقوفه جدید در استان سمنان خبر داد.

به گزارش ‌خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی عصر امروز در نشست خبری ‌در آستانه هفت،ه وقف اظهار داشت: امسال 60 مورد وقف جدید در استان سمنان ثبت‌شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد به بیش از 110 مورد وقف افزایش یابد.

وی بابیان اینکه 4 هزار و 896 موقوفه در استان سمنان وجود دارد، اظهار داشت: 16 هزار و 726 رقبه در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 10 هزار و 600 رقبه متصرفی و بقیه غیرتصرفی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به تهیه طرح جامع بقاع متبرکه در استان سمنان اظهار داشت:نقشه 132 بقعه در استان به انجام رسیده و 29 بقعه دارای طرح جامع شده‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی با استفاده از این طرح جامع امکان‌پذیر است و در حال حاضر نیز طرح جامع برای 34 بقعه دیگر در حال تهیه است.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی بابیان اینکه امسال 174 سند برای موقوفات استان سمنان اخذشده است، تصریح کرد: امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی در بقاع متبرکه 10 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه بازسازی دو موقوفه در شهمیرزاد و شاهرود همزمان با هفته وقف آغاز می‌شود، تصریح کرد: این موقوفات شامل حمام گلستان در شهمیرزاد و ساخت پارکینگ طبقاتی در شاهرود است که برای اجرای این دو طرح 150 میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم با هفته وقف تصریح کرد: سال گذشته حدود 4 هزار نفر از استان سمنان در این مسابقات شرکت کردند که امسال تعداد شرکت‌کنندگان در این استان نزدیک به 12 هزار نفر رسیده است.

واحدی خاطرنشان کرد: شش همایش یاوران وقف در استان سمنان برگزار می‌شود که همایش استانی در روز پنجم دی‌ماه در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان سمنان را برپایی  12 ایستگاه «همه واقف باشیم» در استان سمنان، برگزاری 17 نشست صنفی با صنوف مختلف استان سمنان و دیدار با مردم و ارائه گزارش در نماز جمعه دانست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon