"نشتیفان" خراسان رضوی از مراکز مستعد راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی است

"نشتیفان" خراسان رضوی از مراکز مستعد راه‌اندازی نیروگاه‌های بادی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: نشتیفان خراسان رضوی از مراکز مستعد راه اندازی نیروگاه‌های بادی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسه بررسی مشکلات شهرستان خواف اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های اجتماعی به انسجام هر چه بیشتر و تقویت هم گرایی بین قشرهای مختلف جامعه منجر می‌شود.

وی تحقق این مهم را یکی از راهکار اصلی توسعه همه جانبه شهرستان دانست و افزود: در همین راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان باید با شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع نیازمندی‌های مردم زمینه ارتقا سطح رضایتمندی اجتماعی را فراهم کنند.

استاندار خراسان رضوی تقویت وحدت اقوام و مذاهب شهرستان را از دیگر عوامل توسعه شهرستان دانست و گفت: انتصاب مدیران باید بدون در نظر گرفتن گرایشات قومی و مذهبی، بلکه  براساس شایستگی‌های فردی صورت پذیرد.

رشیدیان در ادامه با اشاره به وجود معادن غنی و سرشار سنگ آهن در شهرستان به ویژه منطقه سنگان تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از منابع خدادادی، در راستای توسعه شهرستان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، باید هرگونه مجوز بهره برداری از معادن از طریق مراجع قانونی صادر شود.

وی با بیان اینکه نشتیفان خواف یکی از مناطق مستعد استان در راه اندازی نیروگاه‌های بادی محسوب می‌شود، افزود: در سفر اخیر هیئت دولت به استان موضوع تبدیل خواف به منطقه ویژه انرژی‌های نو بررسی و این طرح برای پیگیری‌های بیشتر به مرکز ارسال شده است.

رشیدیان ادامه داد: با عملیاتی شدن این مهم، زمینه تولید برق، ساخت نیروگاه و صدور این فناوری‌ها به سایر کشورها از جمله افغانستان فراهم خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان و مرز مشترک با کشور افغانستان، بر لزوم بهره گیری از فرصت های موجود در زمینه‌های اقتصادی و انرژی‌های نو برای افزایش صادرات تاکید کرد.

رشیدیان ادامه داد: برای تسهیل روابط دو کشور پروژه راه آهن خواف-هرات در دست اجرا است که با بهره برداری از آن زمینه حمل و ترانزیت کالا به افغانستان و در ادامه به کشورهای شرق آسیا فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رابطه با ایجاد بازارچه مرزی مذاکرات مقدماتی با والی هرات انجام شده است، ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن آن، زمینه توسعه صادرات استان و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای جوانان بومی بیش از گذشته فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تکمیل جاده مواصلاتی خواف، باخرز با بهره گیری از تسهیلات راه‌های کویری در حال انجام است، اظهار داشت:  21کیلومتر از روسازی جاده باخرز به سلامی، انجام شده و برای ادامه کار و انجام زیر سازی ها از اعتبارات مشارکت‌ها بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon