سالانه ۹۵۰۰ پرونده در مراجع قضایی اردبیل رسیدگی می‌شود

سالانه 9500 پرونده در مراجع قضایی اردبیل رسیدگی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: سالانه بیش از ۹ هزار و۵۰۰ فقره پرونده درمراجع قضایی استان اردبیل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: این میزان ورودی پرونده به مراجع قضایی بسیار زیاد است که باید زمینه‌ای را فراهم کرد تا از تعداد آنها کاسته شود که این کار جز با راهکارها و اقدامات پیشگیرانه امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرائم در استان اردبیل از نوع جرائم خرد و جزئی محسوب می‌شود، گفت: ما یقین داریم که با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و ایجاد فرصت‌های اشتغال می‌توان زمینه خوبی را برای کاهش جرائم فراهم کرد.

خدادادی مهمترین آسیب استان اردبیل را پرونده‌های مربوط به خشونت، درگیری، نزاع، مواد مخدر و سرقت برشمرد و افزود: هرچند از آمار این جرائم در 9 ماهه امسال به نسبت سال‌های گذشته با اقدام پیشگیرانه کاسته شده اما همچنان باید سعی کنیم تا در تراز نام استان دارالارشاد اردبیل جرائم نیز به حداقل برسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از افزایش طلاق به عنوان زنگ خطر برای جامعه اسلامی یاد کرد.

وی ریشه بسیاری از جرائم را مواد مخدر و گرایش جوانان به این سمت دانست و تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقبت‌های لازم را در این زمینه انجام دهند چرا که در حال حاضر بیش از نیمی از جرائم به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با مصرف مواد مخدر و گرایش به مواد صنعتی است.

خدادادی از شورای فرهنگ عمومی شهرهای مختلف به ویژه مناطق مرزی به عنوان یک بسترساز طرح‌های تحول و توسعه‌ای در ارتقای آگاهی و هوشیاری مردم یاد کرد و گفت: در این زمینه آن چه بسیار مهم به نظر می‌رسد تلاش و جدیتی است که باید در کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماع انجام دهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از خانواده‌ها خواست تا در امر ازدواج از سختگیری‌های بی‌مورد پرهیز کرده و به جای هزینه‌های گزاف ازدواج با تدبیر و تعقل بیشتر به انتخاب فرزندانشان در امر ازدواج کمک کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon