۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل پرداخت شد

500 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سطح استان اردبیل برای متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه بررسی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان گرمی اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم تا با رفع موانع موجود بر سر راه ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال‌زا زمینه ارائه این تسهیلات و فعال بودن واحدهای تولیدی را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه امسال 950 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی در استان اردبیل اختصاص یافته بود، افزود: از این مبلغ تاکنون 500 میلیارد ریال تخصیص یافته و توسط بانک‌های عامل پرداخت شده و زمینه اشتغال در این حوزه برای متقاضیان این تسهیلات در استان فراهم آمده است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: بانک‌های عامل در این زمینه همکاری و مشارکت خوبی دارند که امیدواریم با این تعامل خوب و مطلوب بتوانیم مابقی پرداختی‌های اختصاصی به این حوزه را نیز در استان شاهد بوده و زمینه توسعه مشاغل خانگی را فراهم آوریم.

منوری با اشاره به فعال‌شدن مجموعه‌های تولیدی نیمه‌تعطیل در استان گفت: با ارائه تسهیلات و رفع موانع بر سر راه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغالزای راکد و نیمه‌فعال در استان اردبیل تلاش می‌کنیم تا این واحدها را از حالت رکود و تعطیلی خارج کرده و دوباره به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با تشریح اینکه سهم شهرستان گرمی از 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به کسب و کار خانگی 23 میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: با پرداخت این میزان اعتبار در شهرستان گرمی به کسب و کار خانگی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده مشکلات اشتغال در این شهرستان تا حدودی برطرف شده و زمینه اشتغال متقاضیان فراهم آمده است.

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به رتبه ممتاز استان اردبیل در کشور در زمینه مشارکت اقتصادی گفت: شهرستان گرمی در استان اردبیل از بالاترین نرخ مشارکت استانی برخوردار بوده به طوری که میزان مشارکت اقتصادی در این شهرستان 40 درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اردبیل 14 درصد است، اظهار کرد: با وجود مشارکت بالای اقتصادی شهرستان گرمی میزان بیکاری در این شهرستان پایین بوده که البته در این مورد عوامل متعددی تاثیرگذار بوده‌ است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon