پیام حماسه ۹ دی پشتیبانی عملی ملت ایران از نظام اسلامی بود

پیام حماسه 9 دی پشتیبانی عملی ملت ایران از نظام اسلامی بود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام حماسه ۹ دی پشتیبانی عملی ملت ایران از نظام اسلامی بود بنابراین مردم باید دائما در حال بصیرت‌افزایی بوده و بینش و آگاهی خود را تعالی دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88، برخی نامزدهای انتخاباتی که به نتایج آن اعتراض داشتند دست به آشوب و فتنه زده و با حمایت خارج‌نشینان در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران برآمدند و حتی در روز عاشورای حسینی به رقص و پایکوبی پرداختند تا بدین طریق دشمنی دیرینه خود را با نظام اسلامی ثابت کنند.

در این بین مردم به طور خودجوش و مردمی به صحنه آمده و با تبعیت از ولایت فقیه، حماسه عظیم مردمی را خلق کردند تا این روز در تقویم رسمی کشورمان ماندگار شده و به نام روز"بصیرت و میثاق امت با ولایت" نامگذاری شود.

مصاحبه پیش‌رو مشروح گفت‌وگوی خبرگزاری تسنیم با حجت‌الاسلام عسگر دیرباز است که در پی آمده است.

تسنیم:به نظر شما علت ماندگار حماسه "9 دی" چه بود؟

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز: یکی از عوامل ماندگاری این حماسه این است که یک حرکت خودجوش مردمی در جامعه به وجود آمد چون هر کجا مردم ایران اسلامی به خاطر تعلق خاطر و شیفتگی به حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های شهدا، راه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و علاوه بر آن هر کجا که وجدان عمومی مردم احساس خطر کند به طور خودجوش به میدان می‌آیند.

در 9 دی ماه سال 1388 و پس از اتفاقاتی که در انتخابات ریاست جمهوری افتاد مردم احساس کردند که باید به صورت خودجوش به میدان آمده و چون این حرکت به شکل کاملا مردمی بود، ماندگار شد و باید آن را زنده نگه داشت.

از سوی دیگر عامل دیگری که باید برای ماندگاری حماسه 9 بیان کرد این است که خلق این حماسه ناشی از بصیرت و آگاهی و نیز انگیزش درونی و تعلق خاطر مردم به حفظ نظام بود چون با وجود پیچیدگی‌ اوضاع، شنیدن آرا و دیدگاه‌های مختلف، وقتی تشخیص دادند که به نظر رهبرشان، فتنه‌گران در صدد براندازی حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده و در این راه تلاش می‌کند به میدان آمدند.

یعنی بصیرت مردم سبب شد که آگاهانه وارد میدان شوند و در این رابطه از دیگر علل ماندگاری حماسه 9 دی این بود که این حضور در صحنه به صورت همگانی بود البته خواصی در این زمینه پیشگام بودند اما توده‌های عظیم میلیونی مردم به میدان آمده و همین‌که تمامی مردم احساس کردند کیان نظام اسلامی توسط عده‌ای نشانه رفته، بلافاصله خیل میلیونی مردم به میدان آمدند.

تسنیم:به نظر شما کدام بعد حماسه 9 دی باید بیش از همه در جامعه تبیین شود؟

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز: در این باره من به دو عامل بیش از همه تکیه می‌کنم یکی اینکه آگاهی مردم باید به طور دائمی در حال افزایش باشد برای مثال هم اکنون در جوامع بشری به سبب رسانه‌های جمعی ممکن است که در برابر هر پدیده اجتماعی، نظریه‌ها، تحلیل‌ها و تشخیص‌های متعدد و مختلفی وجود داشته باشند.

در اینجا حماسه 9 دی به ما گوشزد می‌کند که مردم ایران باید دائما در حال بصیرت‌افزایی بوده و بینش و آگاهی خود را تعالی دهند تا بتوانند از بین دیدگاه‌های مختلف و متعددی که مطرح می‌شود، دیدگاه، تحلیل و بینش صحیح را که معطوف به اهداف نظام اسلامی است تشخیص داده و از آن پشتیبانی کنند.

ملت ایران همواره نشان داده که با اعتمادی که به تشخیص‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند کارها را پیگیری کرده و از ایشان تبعیت می‌کنند.

تسنیم: ارزیابی شما از نقش ولایت فقیه در خلق حماسه 9 دی و رفع فتنه در نظام اسلامی چه بود؟

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز: در این جریان، رهبری بودند که با تشخیص خویش دیدگاه‌های مختلف را مدیریت کردند، چون پس از انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان جناح‌های مختلف و سرانی که گلایه و اعتراض به نتیجه انتخابات داشتند را به طور شخصی به نزد خویش دعوت کرده و فرمودند که مدیریت این جلسه با خودم است.

حتی به تمامی نمایندگان جناح‌های مختلف فرصت دادند که دیدگاه‌ها و اعتراض‌های خود را مطرح کنند و حتی خود ایشان شخصا ورود کرده و تحلیل‌های خویش را ارائه دادند و در این رابطه از جمله اموری که ولایت‌فقیه بر آن تکیه داشتند تبعیت از قانون بود و اینکه باید اعتراضات خود را از مسیر قانونی دنبال کنیم.

پس این بهترین راهکاری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه کرده و تمامی کسانی که انصاف داشتند و به آینده و پیشرفت کشور علاقه‌مند بوده و حتی خواهان وحدت، امنیت و منافع ملی بودند، مجبور به تسلیم شدند و در نتیجه به دست باکفایت ایشان و با عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) و پروردگار متعال این فتنه خنثی شد.

تسنیم:پیام حماسه 9 دی به فتنه‌گران چه بود؟

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز: پیام حماسه 9 دی به فتنه‌گران این است که اگر کسی در این کشور دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشد، مردم آزاد هستند که به تبیین دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود بپردازند اما اگر در این آزادی خدای ناکرده، انتقادشان به گونه‌ای باشد که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمین دشمن بازی کرده و به گونه‌ای عمل کنند که در مجموع به ضرر آرامش، امنیت، عدالت و آزادی کشور تمام بشود این در واقع سوء استفاده از آزادی و بر علیه آزادی محسوب می‌شود.

پس باید به این مولفه همواره توجه داشته باشیم که اگر کسی گلایه و انتقاد و اعتراضی دارد از مجاری قانونی خود وارد شود چون حکومت ایران، حکومت اسلامی بوده و پذیرای دیدگاه‌های مخالفان خود است یعنی چنین نیست که تنها یک دیدگاه در جامعه وجود داشته باشد چون در مقام اجرا در هر کشوری همین گونه است و باید حرف آخر را مسئول زده و همه از او تبعیت کنند.

تسنیم:پیام حماسه 9 دی به جهانیان و به ویژه استکبار جهانی چه بود؟

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز: در جریان حماسه 9 دی، ملت مسلمان ایران نشان دادند که همواره با امام امت و خون شهدا بیعت کرده و جان عزیرترین فرزندان خود را برای پیشرفت و حاکمیت قرآن تقدیم کرده‌اند.

حماسه 9 دی این پیام را برای جهانیان دارد که ممکن است که مردم به طور طبیعی نسبت به رهبران خود گلایه داشته باشد اما وقتی پای نظام به میان می‌آید تمامی کسانی که علاقه‌مند به کشور، قرآن، اسلام و اعتلای نظام جمهوری اسلامی هستند همه پشت سر ایشان حرکت کرده و در برابر توطئه‌های استعمارگران می‌ایستند.

گفت‌وگو از نصیبه نیک‌زاد قوشچی

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon