بندر تجاری آستارا توسعه می‌یابد

بندر تجاری آستارا توسعه می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به خرید و آزادسازی مناطق ساحلی و بندری آستارا با هدف توسعه اسکله این شهرستان مرزی، گفت: فازهای ۲و۳ بندر تجاری آستارا احداث می‌شود.

صفر نعیمی‌رز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آستارا با بیان اینکه این شهرستان پیشانی نظام در شمال کشور است، اظهار کرد: نخستین بندر خصوصی کشور در آستارا فعال شده که زمینه رونق اقتصادی در شمال کشور است.

وی با بیان اینکه فاز های 2 و 3 بندر تجاری آستارا احداث می‌شود، افزود: آستارا دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقتصاد است که باید از آن برای ارتقا و توسعه اقتصادی گیلان بهره برد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به پروژه راه‌آهن گیلان گفت: احداث راه‌آهن قزوین، رشت، انزلی به آستارا به طول 205 کیلومتر سبب تحول اقتصادی شمال کشور بوده و کریدور ریلی جنوب به شمال با راه‌اندازی راهآهن گیلان تکمیل می‌شود.

نعیمی‌رز با بیان اینکه راه‌آهن رشت، انزلی به آستارا از محل فاینانس چینی احداث می‌شود، تصریح کرد: تکمیل این پروژه از مطالبات شخص رئیس جمهور در سفر به جمهوری آذربایجان بود.

وی با اشاره به خرید و آزادسازی مناطق ساحلی و بندری آستارا با هدف توسعه اسکله این شهرستان مرزی، خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم نیز در این زمینه جذب شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس افزود: راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی آستارا و لاهیجان، احداث بندر کیاشهر، توسعه منطقه آزاد انزلی و تکیل زیرساخت‌های گیلان از جمله باقیمانده 11 کیلومتر از آزادراه استان و راه‌آهن گیلان جزو اولویت‌های مجمع نمایندگان گیلان است که سبب توسعه پایدار اقتصادی استان می‌شود.

نعیمی‌رز بیکاری را بزرگترین معضل گیلان دانست و گفت: با اجرا و اتمام طرح‌های مذکور و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توان بیکاری را در گیلان ریشه‌کن کرد که باید در این حوزه مسئولان بیش از پیش همت کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon