تأکید ۱۰ساله مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها


تأکید 10ساله مقام معظم رهبری بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه از نیازهای پژوهش آزاد‌اندیشی است، گفت: رهبر معظم انقلاب بیش از ده سال است که بر این نکته تأکید و کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نخستین پیش‌زمینه‌های پژوهش، فضای آرام محیط‌های پژوهشی و دانشگاهی است. دانشگاه‌های قم باید در زمینه تقویت وحدت و حوزه دانشگاه پیشگام باشند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد افزود: در طول تاریخ تحقیقات گسترده‌ای درباره قدرت‌ها شکل گرفته و مشخص شده است که محیط آرام برای رشد علم و پژوهش ضروری است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: تفاوت زمان حضور پیامبران با نخبگان در این است که پیامبران زمانی که جامعه به‌سمت قهقرا پیش می‌رود، ظهور می‌کنند و حتماً در سیر صعودی جامعه نیستند و در هنگام سقوط جوامع برای جلوگیری از سقوط وارد عرصه می‌شوند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، با اشاره به اینکه نمی‌توان محیط‌های علمی را نسبت به دردهای جامعه حساس نکرد، اظهار داشت: هنگام حمله صدام به ایران، بحث جنگ و جهاد مطرح بود. انسان اولویت‌هایی در ذهن خود دارد و اگرچه آرامش محیط برای جامعه نیاز است اما اقتضای آرامش نیز مهم است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: از دیگر نیازهای پژوهش، آزاداندیشی است. رهبر معظم انقلاب بیش از ده سال است که بر این نکته تأکید و کرسی‌های آزاداندیشی را مطرح کرده‌اند؛ البته معنی آزاداندیشی این نیست که آخر بحث، به حرف هم برسیم و ممکن است برخی به حرف گوینده نرسند و آزاد‌اندیش باشند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon