کتب درسی پایه پنجم و نهم در سال آینده چه تغییراتی خواهد داشت؟

کتب درسی پایه پنجم و نهم در سال آینده چه تغییراتی خواهد داشت؟

خبرگزاری تسنیم:مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری گفت: سال آینده کتب درسی پایه پنجم ابتدایی و نهم متوسطه تغییر می‌کند که در پایه پنجم کتب فارسی، ریاضی و تعلیمات اجتماعی جدید است.

محمود امانی طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تغییرات کتب درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده اظهار داشت:‌سال آینده کتب درسی در دو پایه پنجم و نهم ابتدایی تغییر می‌کند.

وی افزود:‌در پایه پنجم ابتدایی کتب درسی فارسی، ریاضی و تعلیمات اجتماعی جدید خواهد بود همچنین کتاب علوم و تعلیمات دینی که در سال تحصیلی جاری در پایه چهارم به صورت آزمایشی اجرا شد سال آینده به صورت فراگیر تدریس می‌شود همچنین کتب دینی و علوم در پایه پنجم ابتدایی نیز ممکن است به صورت فراگیر تدریس شود.

مدیرکل دفتر تألیف کتاب‌های درسی ابتدایی و متوسطه نظری ادامه داد:‌ امسال در دوره اول متوسطه کتب درسی پایه هشتم تغییر کرد که در سال تحصیلی آینده کتب درسی پایه نهم تغییر خواهد کرد و کتب دینی، قرآن،‌ ریاضی، مطالعات اجتماعی، عربی،‌فارسی،‌زبان و مهارت نوشتاری را داریم.

امانی طهرانی بیان کرد:‌در پایه نهم کتاب تفکر و سبک زندگی را نخواهیم داشت و به جای آن کتاب آمادگی دفاعی تدریس خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش آیا در تغییرات کتب درسی به موضوع پرسش مهر امسال مبنی بر صرفه جویی در مصرف آب اشاره شده است؟ گفت:‌ از گذشته بر روی موضوعاتی همچون مصرف بهینه انرژی و آب مطالبی را در کتب درسی دانش‌آموزان منتشر کرده‌ایم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon