ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل آغاز شد

ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: مسئول پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل بعد از سال‌ها، کار خود را به صورت رسمی با ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرد.

عبدالقیوم قلی‌پوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیل اظهار داشت: پارک علم و فناوری در استان اردبیل بعد از سال‌ها کار خود را به صورت رسمی با ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان اردبیل کار خود را از روز گذشته آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست تعداد 15 شرکت دانش بنیان در سطح استان اردبیل ارزیابی می‌شوند افزود: تاکنون کار ارزیابی 2 شرکت از 15 شرکت انجام شده و در مدت 3 روز کار ارزیابی 13 شرکت دیگر نیز به اتمام رسیده و در صورت تایید در قرار گرفتن در لیست شرکت‌های دانش‌بنیان کار خود را آغاز کرده و از مزایای آن بهره‌مند می شوند.

قلی‌پوری با تشریح فواید و مزیت‌های ارزیابی شرکت‌ها برای دانش‌بنیان شدن بیان کرد: این شرکت‌ها در صورت تایید برای قرار گرفتن در لیست شرکت‌های دانش بنیان و دریافت گواهی به مدت 15 سال معاف از مالیات می‌شوند تا با این اقدام حمایتی این شرکت‌ها بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

مسئول پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر معافیت مالیاتی این شرکت‌ها از تسهیلات کم‌بهره معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و نیز بسیاری از مزایای دیگر نیز برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل کار خود را با جدیت و همت تمام با ضور معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در استان اردبیل آغاز کرده و کارکنان این پارک کار خود را در ارزیابی شرکت‌ها از روز گذشته آغاز کرده‌اند تا در صورت تشخیص برای دانش‌بنیان بودن از مزایا و تسهلات آن برخوردار شوند.

قلی‌پوری با تشریح اینکه به دلیل نبود پارک علم و فناوری در استان پیش از این ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در تبریز انجام می‌شد، اظهار کرد: این امر سبب اتلاف زمان‌بر بودن برای شمول در لیست شرکت‌های دانش‌بنیان و کندی در روند ثبت اعطای گواهی به شرکت و در نتیجه استفاده از مزایای آن می‌شد.

مسئول پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان به صورت مستقل و خارج شدن از زیرمجموعه آذربایجان شرقی، تمامی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در خود اردبیل انجام می‌شود که این امر سبب تسهیل و تسریع در ارزیابی و اعطایی گواه به آنها می‌شود.

وی با اعلام آمادگی پارک علم و فناوری برای ارزیابی تمامی شرکت‌ها در استان بیان کرد: ما از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی، آموزشگاه و پژوهشگاه‌های مختلف در سطح استان که دارای شاخصه‌های شرکت دانش‌بنیان هستند  می‌خواهیم برای ارزیابی شرکت و اعطای گواهی و استفاده از مزایای دانش‌بنیان بودن به این پارک مراجعه کنند.

قلی‌پوری با بیان اینکه شرکت‌های استان برای این امر می‌توانند از طریق سایت دانش‌بنیان نیز اقدام کنند، گفت: ما توصیه می کنیم که برای سهولت در ارزیابی این شرکت‌ها و برخورداری از راهنمایی‌های لازم در این زمینه به صورت حضوری به پارک علم و فناوری استان مراجعه کنند.

مسئول پارک علم و فناوری استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های مسئولان استانی گفت: در راه‌اندازی و آغاز فعالیت پارک علم و فناوری در استان اردبیل استاندار اردبیل و به ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل حمایت همه‌جانبه و ویژه‌ای را با توجه به اهمیت و ضرورت آن انجام دادند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon