احمدی‌مقدم: درخواست پلیس ایران برای انجام تست DNA گروگان‌گیر سیدنی

احمدی‌مقدم: درخواست پلیس ایران برای انجام تست DNA گروگان‌گیر سیدنی

خبرگزاری تسنیم: فرماندهی ناجا با اشاره به اینکه هنوز معلوم نیست هویت گروگان‌گیر سیدنی همان کسی باشد که اعلام شده است، گفت: در این راستا ما از پلیس استرالیا درخواست کردیم ماموران ما تست DNA گروگان‌گیر را انجام دهند تا برخی موضوعات را مشخص کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه "نیروی انتظامی هر سال برای تعیین اولویت‌ها و مطالبات مردم برنامه‌ریزی می‌کند" اظهار داشت: این اقدام در راستای رضایت مندی مردم است.

وی افزود: در سال 93 با توجه به اینکه مهم‌ترین موضوع سرقت در دو سال گذشته است در اولویت قرار داده و قرارگاه مقابله با سرقت نیز راه‌اندازی شده است. خوشبختانه این قرارگاه نتیجه موثری داشته تا روند رشد سرقت را تا مهر و آبان مهارکرده و امیدواریم تا پایان امسال این روند را کاهش دهیم.

فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه "در پایان امسال کاهش سرقت را نسبت به سال گذشته احساس خواهیم کرد" تصریح کرد: مقابله با فروشندگان مواد مخدر و معتادان ولگرد اولویت بعدی ما ‌بوده است.

وی با اشاره به اینکه "ماهانه بین 40 تا 50 تن کشفیات موادمخدر در کشور داریم" افزود: در هشت ماهه امسال 450 تن میزان کشفیات مواد مخدر بوده که 90 درصد توسط نیروهای انتظامی و مابقی از طریق نهادهای اطلاعاتی، گمرک، سپاه و بسیج کشف شده است.

فرماندهی نیروی انتظامی با اشاره به پرسش خبرنگاری پیرامون گروگانگیری سیدنی، گفت: با توجه به خلق حماسه مردم در اربعین حسینی، تلاش استکبار با شیعه هراسی و اسلام هراسی این است که با بیان حرف‌هایی، ملت‌های جهان را بترساند.

احمدی مقدم ادامه داد: فرد گروگانگیر کلاهبردار بوده و خود را فراری سیاسی و پناهنده معرفی کرده است، پلیس استرالیا از بازگشت این فرد استنکاف کرده است، البته هنوز معلوم نیست هویت این فرد همان کسی باشد که اعلام شده است، در این راستا ما از پلیس استرالیا درخواست کردیم تا ماموران ما تست DNA گروگان‌گیر را انجام دهند تا برخی موضوعات را مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشخص شود فرد گروگان‌گیر همان فرد مورد نظر باشد، کسی است که 10 سال گذشته از کشور خارج شده و پلیس استرالیا در دستگیری نامبرده سهل انگاری کرده است؛ وی 50 میلیون تومان کلاهبرداری در سال 75 داشته و از کشور فرار کرده است. این اقدام بیشتر شبیه نمایش بوده تا یک واقعیت.

فرماندهی نیروی انتظامی با تاکید براینکه "پلیس استرالیا در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با پلیس ایران داشته است" تصریح کرد: ارتباطات خوب است و نمی‌خواهیم اعمال آنان را زیرسئوال ببریم چه بسا دست‌هایی می‌خواهند پلیس استرالیا را تحریک کنند ولی روابط پلیسی ایران با استرالیا خوب است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon