پیشنهاد لیزینگ مسکن تا ۸۰ درصد قیمت با نرخ سود ۴درصد بیشتر از تورم به دولت

پیشنهاد لیزینگ مسکن تا 80 درصد قیمت با نرخ سود 4درصد بیشتر از تورم به دولت

خبرگزاری تسنیم: در حالی دولت همچنان در حال بررسی طرح‌هایی برای بخش مسکن است که انبوه‌سازان بسته‌ای را تحت عنوان " بسته پیشنهادی در راستای رونق مسکن" به دولت ارائه کردند با این امید که بتوانند رکود چند ساله این بخش را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در "بسته پیشنهادی انبوه‌سازان در راستای رونق مسکن" راه‌اندازی و فعال کردن پروژه‌های جدید مسکن و ساختمان شامل واگذاری اقساطی زمین، تقسیط هزینه‌ها، تایید و حمایت دولت از تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسکن و ساختمان و پیش‌فروش اعطای تسهیلات بانکی است.

انبوه سازان همچنین پیشنهاد داده‌اند دولت راهکار مناسب برای عرضه واحدهای احداث شده از طریق فروش لیزینگ واحدها توسط مالکان (انبوه‌سازان) و هویت بخشی به انبوه‌سازان واجد شرایط صلاحیت را پیگیری کند.

در بخشی از این پیشنهاد آمده است: همکاری نظام بانکی با انبوه سازان و مالکان واحدهای تکمیل شده برای فروش واحدها به صورت لیزینگ، بدین توضیح که شخص انبوه ساز دارای ساختمان مسکونی، اداری، تجاری تکمیل شده (مالک)، توسط نظام بانکی تا 80 درصد قیمت واحد را (بر اساس توافق بین خریدار و فروشنده) به صورت لیزینگ به خریدار واگذار می کند. نرخ لیزینگ حداکثر معادل نرخ تورم رسمی اعلامی توسط بانک مرکزی به علاوه 4 درصد کارمزد بانک‌ها پیشنهاد می‌شود.

متن کامل بسته پیشنهادی در راستای رونق مسکن در ذیل می‌آید؛

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه