فیلم‌سازان اردبیلی در آفرینواره "محرم" حضور می‌یابند

فیلم‌سازان اردبیلی در آفرینواره "محرم" حضور می‌یابند

خبرگزاری تسنیم: مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت:فیلم‌سازان اردبیلی با ۳ فیلم در بخش مسابقه نخستین آفرینواره محرم «آئین آینه» زنجان حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، میردولت موسوی صبح امروز در جلسه بررسی تولیدات هنرمندان اردبیل در عرصه فیلم اظهار داشت: نخستین آفرینواره محرم «آئین آینه» در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس در روزهای 27 و 28 آذرماه در زنجان برگزار می‌شود که 3 فیلم از استان اردبیل به بخش مسابقه این آفرینواره راه یافتند.

وی افزود: آثار راه یافته به آفرینواره فیلم‌های تولیدشده از عزاداری ایام محرم زنجان بوده که توسط هنرمندان تولید شده که این فیلم‌ها با محوریت دسته‌های عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و تعزیه ارمغانخانه تولید شده‌اند.

موسوی تصریح کرد: به منظور ساخت این فیلم‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسنین گروه‌های فیلم‌برداری از سراسر کشور در زنجان حضور یافته و برای ساخت فیلم در این حوزه به فعالیت مشغول شدند که فیلمسازان استان اردبیل نیز در این مراسم حضور داشتند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل بیان کرد: از استان اردبیل 3 گروه برای تولید فیلم در این ایام در استان زنجان حضور یافتند که 2 گروه برای ساخت مستند در حوزه عزاداری و یک گروه برایتولید فیلم داستانی حضور یافتنه و در این مدت 2 فیلم داستانی و 2 فیلم مستند تهیه  وتولید کردند.

وی با اشاره به فیلم‌های راه‌یافته از استان اردبیل به آفرینواره «آئین آینه» افزود: از بین آثار تولید شده توسط فیلمسازان اردبیلی فیلم‌های مستند «آینا» کار داور نجفی ، «نذری» کار علی آتشبار و داستانی «مرثیه برف» کار علی ملکی به بخش مسابقه این آفرینواره راه یافتند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل اظهار کرد :در مجموع 4 فیلم داستانی و 12 فیلم مستند به بخش مسابقه آفرینواره راه پیدا کرده‌اند که داوری آنها را سیدرضا میرکریمی، مجتبی راعی و محمود نظرعلیان بر عهده دارند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon