۱۰ هزار جلد کتاب «زکات آزمایش الهی» در استان‌های شمالی کشور توزیع شد

10 هزار جلد کتاب «زکات آزمایش الهی» در استان‌های شمالی کشور توزیع شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه سه هزار گیلانی عضو دائم در پرداخت زکات هستند، گفت: ۱۰ هزار جلد از کتاب زکات آزمایش الهی تالیف نماینده ولی فقیه گیلان در سه استان شمالی کشور توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نبی‌لو صبح امروز در همایش بزرگ زکات گیلان در مصلی این شهر با بیان اینکه تقریبا 100 درصد از زکات جمع شده در گیلان برای کمک به نیازمندان و فرهنگ‌سازی هزینه می‌شود، اظهار کرد: کتاب زکات آزمایش الهی آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان در عملیاتی شدن طرح زکات برای حمایت از نیازمندان بسیار موثر واقع شده است.

وی افزود: کتاب آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان درباره زکات در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان توزیع شد و به صورت کاربردی مطالب آن به مردم انتقال یافت.

دبیر شورای زکات کشور با بیان اینکه 655 تن زکات برنج در یکسال در گیلان جمع‌آوری شده که آمار بسیار مطلوبی است، گفت: در سه استان شمالی 10 هزار جلد از کتاب آیت‌الله قربانی با روش‌های تشویقی، مطالعه و آموزش‌های موثر توزیع شد.

نبی‌لو با بیان اینکه فرآیندهایی که در دبیرخانه ستاد زکات کشور تدوین شده است این دبیرخانه را موظف کرده تا از روندی قابل تحلیل استفاده کند، تصریح کرد: فرآیند جمع آوری زکات در کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار گیلانی عضو دائم در پرداخت زکات هستند، خاطرنشان کرد: در تمامی نقاط گیلان زکات جمع آوری شده ثبت می‌شود.

دبیر شورای زکات کشور خاطرنشان کرد: اگر هم‌اندیشی، عقل و خرد جمعی در تشکیل جلسات شورای زکات استان انجام شود عملیات‌های ما موثرتر می‌شود،

نبی‌لو خواستار تشکیل جلسات شورای زکات در شهرستان‌های گیلان شد و گفت: اگر دست به دست هم دهیم همه مشکلات و موانع در استان قابل حل است.

وی  با بیان اینکه مردم گیلان سال گذشته 62 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند، تاکید کرد: ظرفیتی در گیلان از لحاظ دین باوری و همراهی مردم با علما وجود دارد و اگر بستر برای استفاده از این ظرفیت فراهم شود نیاز نیازمندان گیلانی با کمک مردم این استان قابل حل است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon