۱۵ دی ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی سرزمین نور

15 دی ماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی سرزمین نور

خبرگزاری تسنیم: دبیر دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: جشنواره ملی سرزمین نور در سه رده سنی دانش آموز، دانشجو و بزرگسالان برگزار می‌شود و ۱۵ دی ماه، مهلت ارسال آثار به این جشنواره است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نهمین جلسه جشنواره ملی سرزمین نور با حضور هنرمندان و فرهیختگان به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص بالا بردن کیفیت برگزاری اختتامیه این جشنواره  در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج برگزار شد.

سیدمحمدیاشار نادری دبیر دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور گفت: دوازدهمین دوره جشنواره سرزمین نور در بخش‌های مختلفی از جمله عکس، فیلم، فیلمنامه، متن ادبی، شعر، خاطره، داستان، رمان، انیمیشن و نرم افزارهای چندرسانه‌ای و … است.

وی با اشاره به اهداف برگزای جشنواره ملی سرزمین نور تصریح کرد: این جشنواره با هدف حفظ حالات، احساسات و عواطف زائرین راهیان نور و همچنین کشف استعدادها و توانایی‌های فرهنگی، هنری کشور و استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها در برنامه راهیان نوراست که امسال با رشد چشمگیر شاهد بودیم.

نادری ادامه داد: اختتامیه یازدهمین جشنواره سرزمین نور 20 اسفند ماه همزمان با روز ملی راهیان نور به مدت 10 شب در شهر خرمشهر، مجتمع فرهنگی تربیتی شهید باکری برگزار شد و به جز شب اول و روز اهدای جایزه بین المللی باروت خیس، همه شب‌ها به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار شد. این جشنواره در سه رده سنی دانش‌آموزی، دانشجویی و بزرگسالان اعم از دختر و پسر برگزار می‌شود. 65 درصد شرکت‌کنندگان در این جشنواره خواهران هستند و 15 دی ماه، مهلت ارسال آثار به این جشنواره است

نادری خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان از نظر حرفه‌ای و عمومی (مردمی) تفکیک می‌شوند زیرا ما وقتی مدعی می‌شویم جشنواره مردمی است باید نوع داوری و نوع نگاهمان به آثار به تناسب مخاطبان باشد به همین دلیل ما داوری آثار عمومی و مردمی را از آثار حرفه‌ای تفکیک کردیم و هر کدام را با فاکتورها و رویکردهای جداگانه‌ای مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهیم.

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی سرزمین نور در ادامه تصریح کرد: از جمله ویژگی‌های این جشنواره مشارکت و همکاری سازمان بسیج مستضعفین، وزارت فرهنگ وارشاداسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان صداوسیما، بسیج صدا و سیما و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج برگزار است و دبیری این جشنواره بر عهده سازمان اردویی راهیان نور قرار دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران