پرداخت مالیات اصفهان به خزانه دولت کاهش می‌یابد

پرداخت مالیات اصفهان به خزانه دولت کاهش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: رقم‎‌های مالیاتی مشخص شده برای اصفهان در گذشته غیر معقول بوده و نمایندگان استان اصفهان تلاش دارند این رقم‌ها که بدون توجه با وضعیت محرومیت اصفهان وضع شده را کاهش دهند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به فعالیت‌های نمایندگان اصفهان برای از بین بردن ذهنیت برخوردار بودن استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان استانی است که توانمندی بالایی داشته و این توانمندی بالا به این معنا نیست که همه بخش‌های استان ما از دیگر استان‌ها همچون سیستان‌وبلوچسان یا کردستان در رتبه بالاتری قرار دارد و در مسائلی همچون راه، بهداشت و زیرساخت مشکلی ندارد، بلکه در همین استان مناطقی وجود دارد، که از نقاط محروم نیز محروم‌تر هستند.

وی مذاکره با دولت دهم و برگزاری جلسات متعدد با رئیس‌جمهور و معاون اول دولت را از جمله اقدامات مجلس برای رفع مشکلات استان دانست و افزود: در دولت دهم و یازدهم و در طول جلسات مختلف کمبود‌های استان شده و مشخص شد، که رقم‌های مالیاتی که برای اصفهان تعیین شده، رقم دقیقی نبوده و متناسب با شاخص دقیق و منظمی تعیین نشده و در طول این جلسات موفق شدیم حدود یک هزار میلیارد تومان از مالیاتی که برای مردم اصفهان پیش‌بینی شده را کم کنیم.

رقم‎‌های مالیاتی مشخص شده برای اصفهان در گذشته غیر معقول بوده است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزرای آموزش و پرورش، بهداشت، اقتصاد و صنعت، توانستیم اثبات کنیم رقم‌های مالیاتی مشخص شده برای استان اصفهان غیرمعقول بوده و امیدوار هستیم که نتایج این اقدامات به شکل مطلوبی در بودجه سال آینده خودنمایی کند.

وی در پاسخ به اینکه علت تصمیم‌گیری‌های تهران و تعیین اعداد و ارقام غیر معقول برای مالیات استان اصفهان ناشی از چه بوده، گفت: نمایندگان، لیستی از ریز مطالبات 102 صنف فعال در اصفهان و مطالبات کارفرمایان بخش‌های تولیدی را استخراج کرده در جلسه‌ای با حضور بالاترین مقام مالیاتی کشور و معاونان آن، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و مجموعه برنامه‌ریزی استانداری این مطالبات بازگو شده و مشخص شد که این جلسه در حضور وزرا می‌تواند در احقاق این مطالبات تأثیرگذار باشد.

مقتدایی به برگزاری جلسه‌ای در دفتر هیئت‌رئیسه مجلس با حضور وزیر صنعت و وزیر اقتصاد در چند هفته اخیر اشاره کرد و افزود: در این جلسه مطالبات نام برده بازگو شد و به این شکل حرف باقی‌مانده‌ای برای انتقال به پایتخت نماند و بسیاری از این موارد به مکاتبه تبدیل شده و اینکه زیرساخت‌های استان اصفهان باید در سطح ملی باید دیده شود، بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود صنایع کلان همچون فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و پالایشگاه‌های بزرگ در استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مورد این صنایع کلان هرجا لازم به مکاتبه بوده، این اتفاق صورت گرفته و مکاتبه با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شده که با توجه به مطالبات تجمیعی، در تصمیم گیری‌ها به مراجع مربوطه از قول مجلس نامه نگاری کنند و از قدرت مجلس استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان به طرح‌های ملی سال آینده بر اساس برنامه توسعه اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از طرح‌ها جمع‌آوری شده و بخشی از این طرح‌ها باید با کمک استانداری اصفهان اجرایی شوند و بر اساس نامه‌ معاون برنامه‌ریزی استانداری طرح‌هایی معرفی شده که اگر این طرح‌ها توسط نمایندگان مجلس پیگیری شوند، به نتیجه می‌رسد و راه‌آهن شیراز به اصفهان، قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان، متروی اصفهان و ده‌ها مورد دیگر از جمله همین طرح‌ها است.

حق اصفهان باید از دولت دریافت شود

وی تصریح کرد: نمایندگان استان اصفهان قصد ندارند مورد اضافه‌‌ای برای استان دریافت کنند که حق دیگر استان‌ها پایمال شود ولی حق اصفهان باید از دولت گرفته شود.

مقتدایی افزود: در طول جلساتی که احکام بودجه که به تصویب رسید، برخی از اعداد و ارقام بودجه برای کل کشور مطرح شده ، ولی چون در استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار وجود دارد، می‌توانیم از این بودجه استفاده کنیم. به طور مثال در اصفهان 8 هزار و 500  مجموعه صنعتی کارگاهی وجود دارد و در حکم حمایت از صنعت تولید، آورده شده که 10 درصد از بودجه صندوق توسعه ملی به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد و این سرمایه در گردش اگر برای کشور محقق شود، استان با این تعداد واحد تولیدی سهم بسیاری می‌برد.

وی با بیان این که ظرفیت‌های ایجاد شده برای مدت 10 سال اعتبار دارد، تصریح کرد: مشخص شدن شرکت‌های زیان‌ده در پایان تیر هر سال، مکلف کردن دولت برای ایجاد خط اعتباری برای خرید کالا‌های استراتژیک از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده در لایحه بودجه سال 94 بوده و اگر این موارد محقق شود، اصفهان با زیرساخت‌های خود می‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon