کشاورزان اردبیل برای مبارزه با آفت سیب‌زمینی آموزش دیدند

کشاورزان اردبیل برای مبارزه با آفت سیب‌زمینی آموزش دیدند

خبرگزاری تسنیم: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: آموزش مبارزه با آفت بید سیب‌زمینی در قالب کارگاه آموزشی ترویجی به کشاورزان اردبیل ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا خواجوی در جلسه بررسی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کشاورزان اردبیل اظهار داشت: در راستای پیشبرد سیاست‌های کلان بخش کشاورزی و با هدف تأمین و حفظ امنیت غذایی و توسعه پایدار در بخش کشاورزی، کارگاه آموزشی ترویجی اصول مبارزه با آفت بید سیب زمینی در این هفته در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیر برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی بهره‌برداران پیشرو شهرستان ها با شیوه‌های اصولی مبارزه با آفات انباری سیب‌زمینی به ویژه بید سیب زمینی و تبادل تجربیات بین شرکت‌کنندگان در کارگاه و توانمندسازی آنها عنوان کرد.

خواجوی بیان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر کشاورزان از این برنامه‌ها و نیز ضرورت تداوم و استمرار ارتباط موثر و متقابل بین بخش‌های اجرا، ترویج و بهره برداران، این مدیریت در نظر دارد در روزهای آینده نسبت به برگزاری کارگاه‌های یادشده در سایر شهرستان‌های مستعد کشت محصول سیب‌زمینی اقدام کند.

وی گفت: این دوره با حضور  105 نفر از کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی و کشاورزان سیب‌زمینی‌کارپیشرو شهرستان‌های یادشده برگزار شد و بر ضرورت به‌کارگیری مهارت‌های کسب شده در کارگاه توسط فراگیران در عرصه های کشاورزی تاکید شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon