بخش زیادی از ۱۲۰ هزار پزشک کشور توان پرداخت اجاره مسکن خود را ندارند

بخش زیادی از 120 هزار پزشک کشور توان پرداخت اجاره مسکن خود را ندارند

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعتراض به انعکاس برخی فضاسازی‌ها علیه جامعه پزشکی کشور گفت: در کشور ۱۲۰ هزار پزشک وجود دارد که بسیاری از آن‌ها حتی در پرداخت اجاره مسکن یا تهیه وسیله نقلیه خود با مشکل مواجه هستند.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به اینکه برخی مواقع در سایت‌های مختلف اینترنتی یا تلویزیون از پزشکان متخصصی با دریافتی بالا سخن به میان می‌آید، اظهار داشت: این درحالی است که تعداد چنین افرادی در کشور تنها به 10 تا 20 نفر محدود می‌شود.

وی گفت: در کل کشور 120 هزار پزشک وجود دارد که بسیاری از آن‌ها حتی در پرداخت اجاره مسکن یا تهیه وسیله نقلیه خود با مشکل مواجه بوده و مانند سایر مردم جامعه دارای فرزند بیکار هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از انعکاس برخی اخبار و فضا سازی‌های رسانه‌ای علیه جامعه پزشکی کشور افزود: نباید با بروز هر حادثه یا خطایی تمام جامعه پزشکی را مورد بی احترامی یا اتهام قرار داد. متهم کردن همه جامعه پزشکی از سوی رسانه‌های عمومی که میلیون‌ها نفر مخاطب دارند، درست نیست و من در موضع گیری‌های خود در این زمینه به این گونه موارد اعتراض کرده‌ام.

وی گفت: متهم کردن جامعه پزشکی در هنگام بروز یک خطا به مانند این است که یک بازاری عمل خطایی انجام دهد و کل صنف بازاریان را به دلیل انجام خطا از سوی اعضای هر یک از این صنوف خطاب قرار دهیم.

هاشمی با تاکید بر ضرورت واقعی کردن مالیات‌ها در راستای برخورد با تخلفات عده‌ای خاص افزود: اگر اعضای جامعه پزشکی با رعایت تعرفه‌های مصوب درآمد بالایی داشتند و به تبع آن دولت مالیات بیشتری نیز از آنها اخذ کند این شیوه عمل به نوعی خدمت به کشور است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon