هاشمی: میزان شیوع سرطان در کشورهای پیشرفته ۵ برابر ‌ایران است

هاشمی: میزان شیوع سرطان در کشورهای پیشرفته 5 برابر ‌ایران است

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان شیوع سرطان در کشورهای پیشرفته ۵ برابر ایران است، گفت: تاکنون هیچ مطالعه علمی مبنی بر اینکه پارازیت سبب سرطان شود، وجود ندارد و صحبتی در این زمینه نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جریان بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به مرزی بودن استان کردستان، اظهار کرد: دولت باید در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی نگاه ویژه‌ای به مناطق مرزی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار از وضعیت بهداشتی و درمانی مطلوب تری نسبت به سایر شهرهای کردستان دارد، گفت: طبق تعهد متقابلی که با فرمانداری این شهرستان صورت گرفت، آمبولانس بیجار تامین خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود متخصص گوش، حلق و بینی در کشور، خاطر نشان کرد: در شهرستان سنندج تنها یک متخصص گوش و حلق و بینی وجود دارد و خدمات درمانی به صورت یکسان در کل استان کردستان توزیع خواهد شد و مردم نیز همین انتظار را از دولت دارند.

وی از توسعه آزمایشگاه مرکزی بیجار جهت خدمات رسانی هرچه سریعتر و مطلوب تر به مردم خبر داد و گفت: احداث دانشکده پرستاری در بیجار نیز از دیگر درخواست های مردم در این شهرستان است که باید ارائه مجوز تاسیس این دانشکده طبق ضوابط شورای گسترش مورد بررسی قرار بگیرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه میزان شیوع سرطان در کشورهای پیشرفته 5 برابر کشور ایران است، تصریح کرد: سرطان عموما در سنین بالا رخ می‌دهد ولی مردم ایران به دلیل رعایت بهداشت از طول عمر بیشتری برخوردارند.

وی به بررسی تاثیر هوای آلوده در ایجاد سرطان تاکید کرد و گفت: تاکنون هیچ مطالعه علمی دال بر اینکه پارازیت سبب سرطان شود، وجود ندارد و صحبتی در این زمینه نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همه جای دنیا از سم و کود برای مرکبات استفاده می‌شود، افزود: میزان استفاده از کودهای سمی در ایران کمتر از سایر نقاط دنیاست ولی برخی از سموم به دلیل اینکه از کانال های قاچاق وارد کشور می شوند ضرر و زیان های بیشتری دارند.

وی از کنترل سموم بیش از گذشته در ایران خبر داد و گفت: دولت برای کاهش استفاده از سموم گام‌های خوبی برداشته است و طبق آمار موجود، از سال 1995 میلادی تا کنون سیر مبتلا به سرطان در ایران یکنواخت بوده و رشد نداشته است.

قاضی زاده هاشمی از طراحی و استقرار سیستم ثبت سرطان در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سیستم آمار شیوع سرطان در آینده نسبت به اکنون دقیق تر خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اعتبارات حوزه بهداشت با تاخیری بیش از 6 ماه به دست این وزارت خانه رسیده است، تصریح کرد: در اختیار قرار دادن واکسن و مکمل در تمامی روستاها و مناطق شهری، وجود 400 قلم دارو در تمامی مراکز و بازسازی خانه های بهداشت در استان کردستان از اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت است.

وی از کاهش واردات 350 هزار تنی روغن پالم به کشور تا پایان سال 93 خبر داد و گفت: وزارت بهداشت تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام داده اما این امر راضی کننده نیست و به تلاش بیشتر در تمامی حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش نیاز دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon