تربیت ناصحیح جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند

تربیت ناصحیح جامعه را به سوی نابودی می‌کشاند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: تربیت ناصحیح بی‌تردید جامعه را به سوی نابودی و زشتی می‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در دوره ضمن خدمت حجاب و عفاف فرهنگیان اردبیل در سالن ولایت این شهر اظهار داشت: زنان نقش بسیار خطیر و حساسی در تربیت فرزندان صالح داشته و با ایفای نقش خود به شکل شایسته می‌توانند سعادت و توفق را برای جامعه به ارمغان آورند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: تربیت فرزندان صالح و شایسته وظیفه‌ای است که بر دوش مادران نهاده شده است و مادران موظفند به شایسته‌ترین شکل به این مهم عمل کرده و در راستای تربیت دینی و صحیح فرزندان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

عاملی بیان کرد: اهمیت زن در تربیت فرزندان به حدی است که زن می‌تواند با نقش تربیتی خود یک جامعه را متحول و رستگار و یا نابود سازد چرا که تمامی افراد جامعه از تربیت زنان برخوردار شده و نحوه تربیت آنها می‌تواند زمینه‌ساز سعادت و یا نابودی و شکست در جامعه باشد.

وی تصریح کرد: مادر به عنوان کانون محور خانواده باید با بهره‌گیری از الگوی تربیت اسلامی و روح معنوی و قدرت روحی خود، فرزندانی را تحویل جامعه دهد که جامعه را به تحول و رستگاری سوق دهد چرا که تربیت ناصحیح بی‌تردید جامعه را به سوی نابودی و زشتی می‌کشاند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زنان با تربیت فرزندان صالح، پایه‌های پیشرفت و افتخار جامعه را بنا می‌کنند، گفت: اگر زنان از عنوان نقش مادری فرار کنند و یا در تربیت فرزندان کوچکترین سهل‌انگاری را داشته باشند بزرگترین ضرر را متوجه خانواده و سپس جامعه می‌کنند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حدیث «بهشت زیر پای مادران است» اظهار کرد: بهشت زیر پای مادران است به معنی این نیست که همه زنان به بهشت می‌روند، بلکه هر کسی که به بهشت برود مدیون تربیت صحیح و شایسته مادر بوده که در راستایی تربیت فرزند خود همواره تلاش و جدیت کرده است.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon