تحرکات اسرائیل برای خرید اراضی موصل و چنگ‌اندازی بر خاک عراق

تحرکات اسرائیل برای خرید اراضی موصل و چنگ‌اندازی بر خاک عراق

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع رسانه‌ای از تحرکات پنهان صهیونیست‌ها برای چنگ انداختن بر مناطقی از عراق و شهرک سازی در آن برای تحقق طرحهای توسعه طلبانه خود پرده برداشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک رسانه عرب‌زبان در مطلبی با عنوان شهرک سازی اسرائیل در عراق آورده است: شهرک سازی اسرائیل در عراق به سرخط حوادث منطقه بازگشت و آن هنگامی بود که نماینده پارلمان عراق درباره تلاش اسرائیلی‌ها برای خرید زمین‌هایی در عراق به‌ویژه در منطقه موصل خبر داد.

عبدالعزیز الظالمی نماینده پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل قصد دارد در پوششی دیگر در مناطقی از موصل زمین، املاک و مستغلات خریداری کند. اسرائیل قصد دارد که در مناطق مشخصی از موصل برای ایجاد شهرک زمین خریداری کند و از آنها بعید نیست. وی افزود: مردم عراق با خرید زمین‌های خود از سوی اسرائیل مخالفند.

این رسانه بیان کرد: یک روزنامه نگار آمریکایی قبلاً از طرح اسرائیل برای شهرک سازی در عراق پرده برداشته و اعلام کرده بود، اسرائیل قصد دارد در راستای طرح موسوم به اسرائیل بزرگ بر بخش‌هایی از عراق مسلط شود و این طرح مورد حمایت آمریکاست.

این رسانه می‌نویسد: شهر موصل شاهد یورش داعش بوده است. موصل شهری بزرگ با منابع فراوان و ساکنانی چند میلیونی است و این به‌ مثابه نقطه ثقل مهم برای حکومت عراق و نیروهای مسلح این کشور است. موصل شهری استراتژیک و همجوار با مناطق خودمختار کُردی است که چالش‌هایی با دولت مرکزی داشته است. موصل هم اکنون یکی از مراکز اصلی داعش در عراق است.

خبرگزاری "وین مدسن" در گزارشی در چند ماه گذشته از تلاش‌های اسرائیل با همکاری مسئولان کُرد برای توسعه شهرک سازی دینی به‌عنوان بخشی از طرح اسرائیل توراتی بزرگ در شمال عراق و مناطق تحت سلطه کردها پرده برداشته بود و بر اساس این گزارش موساد مطابق با عقیده بازگردانیدن اراضی تاریخی یهودی در عراق، در آواره کردن مسیحیان دست داشته است.

"وین مدسن" می‌نویسد: اسرائیلی‌ها به برخی از مناطق عراق که آن را بخشی از اسرائیل بزرگ توراتی محسوب می‌کنند، نگاه ویژه‌ای دارند. رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن است تا به بهانه بازدید مزارهای دینی یهودی هزاران یهودی کُرد را از اسرائیل به موصل و مناطق دیگر انتقال داده و سپس اسکان دهد.

منابع کردی به همکاری اسرائیل با اقلیم کردستان عراق برای عملیات ادغام کردها و دیگر یهودیان در مناطق عراق اشاره کرده‌اند.

این رسانه می‌نویسد: کردها و اعراب سنی عراق و ترکمن‌ها اعلام کرده‌اند که اسرائیلی‌ها شروع به خرید اراضی در کردستان عراق پس از جنگ آمریکا علیه عراق در مارس 2003 به‌ویژه در مناطقی که آنها را املاک تاریخی یهودی می‌دانند، کرده‌اند.

این نویسنده آمریکایی به اهتمام خاص اسرائیلی‌ها به ضریح‌ برخی از پیامبران همچون ناحوم، یونیس و دانیال و نیز حزقیل، عزرا در القوش، موصل، کرکوک، بابل و میسان اشاره کرده است. اسرائیل به ضریح‌ها و مراقد به‌عنوان طرح اسرائیل بزرگ توراتی مشابه وضع بیت المقدس و کرانه باختری که یهودا و السامرا نامیده می‌شود، می‌نگرد.

منابع کردی و عراقی اعلام کرده‌اند که موساد با شرکت‌های گردشگری اسرائیلی برای مطالبه املاک یهودی قدیمی مربوط به اسرائیل در عراق همکاری می‌کند. موساد از نفوذ خود در منطقه و با این اعتبار که در آموزش نیروهای پیشمرگه مشارکت دارد، بهره می‌برد.

مزدوران موساد برای خالی کردن آن دسته از زمین هایی که را اسرائیلی‌ها آنها را املاک تاریخی خود محسوب می‌کنند، در نینوا، اربیل، الحمدانیه و بارتاله، تلسقف، بطنایه، باشکیه، القوش، موصل،‌ قره‌قوش، عقره و دیگر مناطق به کلدانی‌های مسیحی حمله می‌کنند ، تا با هدف مقدمه چینی برای طرح های اسرائیل آنها را به ترک  این مناطق و خالی کردن آن وادار کنند.

اسرائیلی‌ها در طرح خود از مزدوران خارجی در منطقه بهره می‌برند و حقوق این مزدوران را برخی از مؤسسات مسیحی آمریکایی می پردازند  که از عقیده مسیحی صهیونیستی حمایت می‌کنند.

اسرائیلی‌ها و مزدوران آنها از طریق ترکیه می‌شوند. تعدی‌های اسرائیلی‌ها و هم‌پیمانان مزدور آنها مشابه اقدامات القاعده و جهادیون دیگر است. هدف اسرائیلی‌ها از این یورش‌ها وادار کردن مسیحیان کلدانی برای خروج از آن مناطق در موصل و اطراف آن و مطالبه اراضی یهودی توراتی است.

در ژوئن سال 2003 هیئت اسرائیلی از موصل دیدن کرد و از تلاش و نیت اسرائیل با مساعدت و همکاری مسئولان کُرد برای تسلط دینی بر ضریح نوح در موصل و مقبره ناحوم در سهل نینوا خبر دادند.

انتهای پیام/ر*

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان