۱۹۸۶ خانه بهداشت با مشارکت شورای زکات در کشور احداث می‌شود

1986 خانه بهداشت با مشارکت شورای زکات در کشور احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد احیای زکات کشور گفت: یک‌هزار و ۹۸۶ روستای فاقد خانه بهداشت شناسایی شده است که با تفاهم شورای زکات و وزارت بهداشت این خانه‌های بهداشت با ۷۰ درصد بودجه دولتی و ۳۰ درصد از محل زکات احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسین نبی‌لو دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای ترویج زکات در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌ها و مطبوعات در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب سفیران زکات در مناطق مختلف کشور هستند، افزود: پرداخت زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی را در اقشار نیازمند جامعه برطرف می‌کند و باید در کشور نهادینه شود.

دبیر ستاد احیای زکات کشور، گفت: هر چقدر در مورد زکات اطلاع‌رسانی شود تا زکات در جامعه قابل لمس شود کم است و باید زکات را به عنوان واجب الهی در جامعه ترویج کنیم.

نبی‌لو با بیان اینکه زکات بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را از بین می‌رود، تصریح کرد: شورای زکات از سال 83 در کشور فعال شد و در سال نخست یک میلیارد تومان زکات جمع شده و امروز شاهد جمع‌آوری 340 میلیارد تومان زکات در کشور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت زکات در کشور بالا است، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی زکات سبب ریشه‌کنی فقر در جامعه است و از 340 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده امسال با 200 میلیارد تومان برای 4هزار و 39 پروژه عمرانی در روستاهای کشور جمع‌آوری می‌شود.

دبیر ستاد احیای زکات کشور با بیان اینکه در 38هزار نقطه کشور زکات جمع‌آوری می‌شود، گفت: امسال 140 میلیارد تومان زکات در بین نیازمندان کشور توزیع شده است.

نبی‌لو با تاکید بر اینکه هزار و200 سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان گیلان احداث می‌شود، افزود: به هر دختر نیازمند گیلانی سه میلیون تومان کمک جهیزیه به تعداد 5 هزار نفر اهدا شد و 35 واحد مسکونی در گیلان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای سال 94 پیش بینی کرده‌ایم حداقل 330 میلیارد تومان و حداکثر 400 میلیارد تومان است گفت: از هر فقره زکات 50 درصد آن به نیازمندان اهدا می‌شود.

دبیر ستاد احیای زکات کشور با بیان اینکه دو هزار و 800 پروژه نیمه تمام در کشور داریم، افزود: 70 میلیارد تومان تعهدات دولت به عنوان پاداش زکات برای مناطق باقی است که با پرداخت آن پروژه‌های مذکور به اتمام می‌رسد.

نبی‌لو تصریح کرد: در سال 93 تعداد یک‌هزار و 986 روستای فاقد خانه بهداشت شناسایی شده است که با تفاهم شورای زکات و وزارت بهداشت این خانه‌های بهداشت با 70 درصد بودجه دولتی و 30 درصد از محل زکات احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 90درصد جذب زکات در گیلان در خدمت فقرا است و این استان در کمک به نیازمندان استثنا است، اظهار کرد: اولویت نخست زکات، جهیزیه، درمان و تحصیل نیازمندان است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon