ایران از هر اقدامی برای ایجاد ثبات و آرامش در سوریه حمایت می‌کند

ایران از هر اقدامی برای ایجاد ثبات و آرامش در سوریه حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: ایران با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه از هرگونه اقدامی جهت تقویت ثبات و آرامش در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و درباره مسائل مهم منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس مجلس شورای اسلامی بر تداوم حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه در شرایط کنونی تاکید و تصریح کرد: ایران با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه از هرگونه اقدامی جهت تقویت ثبات و آرامش در این کشور حمایت می کند.

لاریجانی با اشاره و ایستادگی دولت  و ملت سوریه در برابر تحرکات گروه های تروریستی و حامیان خارجی آنها، وضعیت آینده سوریه را امیدوار کننده دانست و افزود: کشورهای غربی به ناتوانی خود جهت سقوط دولت سوریه اعتراف می کنند واینک به دنبال راه حل سیاسی برای خروج آبرومندانه ازبحران سوریه هستند.

وی گفت: مردم و دولت سوریه شرایط سخت ابتدایی را گذرانده‌اند و وضعیت میدانی به نفع دولت و ملت سوریه  می باشد و بایستی در شرایط فعلی  با انجام گفت و گوهای سوری- سوری زمینه تقویت و تحکیم امنیت و آرامش در سوریه فراهم کرده است.

وی در پایان گفت وگو های سیاسی را تنها راه حل بحران سوریه دانست و افزود: روشن شدن اطلاعات غلط همپیمانان کشورهای غربی به آنها از وضعیت سوریه فرصت مناسبی برای مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه فراهم کرد.

در ادامه وائل الحلقی نخست وزیر سوریه با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از سوریه، گفت: حمایت های همه جانبه ایران از دولت و ملت سوریه پشتوانه  محکمی برای مبارزه با گروه های تروریستی است.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به آمادگی دمشق برای گفت‌وگو و مذاکره با گروه‌های مخالف، اظهار داشت:  از هرگونه گفت و گو و ابتکار عملی که به منافع ملت سوریه لطمه ای وارد نکند استقبال می کنیم.

الحلقی با ارائه گزارشی از وضعیت سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سوریه بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف تاکید کرد و گفت: جنگ در سوریه لطماتی به زیر ساخت های صنعتی و انرژی این کشور وارد کرده است که باید با تسهیل مراودات اقتصادی فیمابین به ترمیم این ویرانیها اقدام نماییم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon