همایش «ایست! آب نیست» در خلخال برگزار شد

همایش «ایست! آب نیست» در خلخال برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: در راستای فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری همایش بزرگ «ایست! آب نیست» در خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین حامدی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان خلخال ظهر امروز در همایش «ایست! آب نیست» اظهار داشت: در راستای فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری تحت عنوان«ایران با مشکل جدی کمبود آب روبه‌روست، هر کدام از ما چگونه از آب‎های ایران، می‎توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم» این همایش در محل کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنرشهرستان برگزار شد.

وی گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری با توجه به اصلی‌‏ترین مشکل کشور که همان بحران آب است مطرح شده و دانش‌آموزان و فرهنگیان هم به عنوان قشر فعال و تاثیرگذار جامعه می‌توانند در هدایت درست و اثربخش این جریان تاثیرگذار باشند.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان خلخال در مورد اجرای این همایش در خلخال تصریح کرد: این همایش با هدف تبیین بحران کم‌آبی در کشور و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه، آثار دانش‌آموزان را در قالب مسابقات ده‌گانه به نمایش گذاشته و تلاش بر این است تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

حامدی با بیان اینکه آب در آیات و روایات مظهر پاکی و زندگی است و اساس و بنیان جوامع و شکل‎گیری تمدن‌های بزرگ بشری وابسته به نعمت آب است، افزود: بی‌توجهی در مصرف آب و عدم رعایت اصل صرفه‌جویی در مصرف آب خسارات هنگفت و سنگنی را به منابع آبی وارد کرده و سبب تهدید زندگی می‌شود.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان خلخال با اشاره به بحران کمبود آب بیان کرد: باید به دنبال راهکارهای اجرایی برای رفع این معضل و مدیریت بهینه بر منابع آبی باشیم که در این راستا دانش‌آموزان و قشر فرهنگی جامعه می‌توانند با تدابیر علمی به ارائه راهکارهای کاربردی و عملیاتی در این زمینه بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: استفاده بهینه از آب، بایستی به عنوان یک فرهنگ عمومی در کشور گسترش پیدا کند و این مهم وظیفه آموزش و پرورش را دو چندان می‌کند.

صابر سپهری با تشریح اهمیت و جایگاه آب در زندگی ما و لزوم توجه و فرهنگ‌سازی برای بهینه‌سازی این مایه حیاتی، سوال ریاست محترم جمهوری در قالب پرسش مهر را نشان از حساسیت مسئولان به این موضوع دانست و افزود: همه بخش‌های آموزش و پرورش باید برای برگزاری شایسته این مسابقات وارد عمل شوند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش از سوی  وزارت،  برگزاری شایسته پرسش مهر در نظر گرفته شده و همکاران استان و نواحی و مناطق باید به شکل جدی و دقیق این مسابقات را برگزار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: نباید به اجرای صرف این مسابقات اکتفا کرد، بلکه این مسابقات باید به‌صورت عینی نمود پیدا کرده و دانش‌آموزان به شکل عملی نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب قدم های جدی را بردارند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon