دوره‌های آموزش مهارت دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین شود

دوره‌های آموزش مهارت دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان نسل فعال و پویای فردا هستند، گفت: باید دوره‌های آموزش مهارت در بین دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، علی زرافشان ظهر امروز در همایش نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در کارآفرینی، اشتغال و توسعه گیلان در جمع مدیران و معلمان هنرستان‌های این استان، اظهار داشت: مهارت‌آفرینی در بین دانش‌آموزان نقش مهمی را در کارآفرینی دارد و کشور برای توسعه اقتصادی پایدار نیازمند نیروی انسانی ماهر است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نسل فعال و پویای فردا هستند، افزود: باید دوره‌های آموزش مهارت در بین دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تدوین شود تا دانش‌اموزان با مهارت به سمت کارآفرینی سوق پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر رعایت استاندارهای بین‌المللی در آموزش و کسب مهارت، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در مدارس باید مبتنی بر اصول حرفه‌ای و استاندارها باشد.

زرافشان با اشاره به ارتباط آموزش مهارت با نیازهای بازار، تصریح کرد: باید قبل از آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت بین دانش‌آموزان اقدام به سنجش نیاز بازار کار شود تا منابع انسانی به هدف و با توجه به نیاز بازار کار آموزش ببینند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت به دانش‌آموزان سبب اشتغال پایدار است، خاطرنشان کرد: با حضور نیروهای کار ماهر هزینه تولید در کشور کاهش می‌یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازار کار باید نیازهای خود را به مراکز آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش اعلام کند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما در وزارتخانه بر اساس سنجش نیازهای بازار به نوع نیروی اموزش دیده مهارت است.

زرافشان با تأکید بر تجهیز مراکز آموزشی به امکانات روز گفت: آمادگی داریم تا مراکز آموزشی را با همکاری صنایع تجهیز کرده و نیرویی ماهر را تربیت و به این صنایع تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه دوره‌های کارورزی هنرآموزان در مراکز کاردانش و فنی و حرفه‌ای باید با نظارت متولیان صنایع اجرایی شود، افزود: صنایع باید نظارت لازم را بر مدت دوران کارورزی دانش‌آموختگان و هنرآموزان داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: صاحبان صنایع و مراکز آموزش کاردانش و فنی و حرفه‌ای باید تعامل لازم را در حوزه آموزش مورد نیاز و به روز صنایع داشته باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon