۷ میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به غرب گیلان اختصاص یافت

7 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به غرب گیلان اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن گفت: هفت میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به شهرستان‌ فومن در غرب گیلان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، حجت السلام حسین زارع بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: وقف منحصر کردن چیزی یا مالی به کسی  یا برای کاری است و اعمال صالح مانند، صدقه، قرض الحسنه، تعاون، انفاق، محبت،کمک به هم‌نوع با روح وقف سازگاری دارد.

وی درباره اقدامات انجام شده اداره وقف این شهرستان، افزود: برای تجدید بنای بقعه میر الشمس الدین  روستای رودپیش و سه امام زاده گرد اولاست در گشت رودخان بالغ بر 130 میلیون تومان  هزینه شده است، این بناها 30 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن با بیان اینکه در تعطیلات نوروز 93 در بقاع متبرکه شهرستان پذیرای زائران و مسافران نوروزی بودند گفت: اجرای طرح آرامش بهاری، برپایی خیمه معرفت و نمایشگاه  گفت‌وگوی  چهره به چهره مبلغ آن با زائران را از برنامه‌های این اداره است.

زارع برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه ایام فاطمیه در 15 بقعه شهرستان و برگزاری طرح نشاط معنوی مخصوص ایام تعطیلات تابستانی دانش آموزان و کمک به ازدواج سادات تحت عنوان پیوند آسمانی را از عملکردهای دیگر این اداره خواند.

وی از اجرای طرح مهر تحصیلی کمک به شش نفر از دانش آموزان بی بضاعت با حضور رئیس اداره اموزش و پرورش شهرستان فومن که این طرح از عوائد موقوفه ناصر قلی خان امجد الدوله بوده است خبر داد و افزود:اجرای طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه، بصیرت عاشورائی با هدف تبیین معارف و عبرت‌های قیام حضرت امام حسین(ع) در بیش از 30 بقعه شهرستان از دیگر برنامه‌های اوقاف در امسال بوده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن با اشاره به اینکه برگزاری طرح حفظ قرآن کریم در سومین سال متوالی در بقاع متبرکه انجام می‌شود، گفت: در سی و هفتمین دوره مسابقه قرآن کریم در رشته‌های حفظ و قرائت و ترتیل و مفاهیم و اذان سهمیه شهرستان 453 نفر بود که از این تعداد 197 نفر در مسابقات شرکت و 58 نفر برگزیده اول تا سوم به مسابقات استانی راه یافتند.

زارع تاکید کرد: در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش در خصوص بر پایی روزه سید الشهدا و تعزیه خوانی در برخی از بقاع متبرکه و هیئت‌ها با رعایت زمان و مکان مورد نظر واقف مساعدت شده است.

وی از کمک به افراد بی بضاعت در خرید دارو و اطعام و خیرات و مبرات به 97 نفر با توجه به نیات واقفین خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 109 فقره سند اجاره با مستعجرین اراضی و املاک وقفی تنظیم شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن با اشاره به اینکه شهرستان فومن 70 موقوفه و یک‌هزار و 116 رقبه دارد، گفت: امسال یک وقف جدید در روستای گربه کوچه که  اهدای زمینی به مساحت 250 متر مربع برای ساخت مسجد بود به ثبت رسید.

زارع با بیان اینکه شهرستان فومن بیش از 30 بقعه دارد، گفت: سالانه بیش از 700 میلیون تومان از درآمدهای بقاع متبرکه در این شهرستان صرف کارهای فرهنگی می‌شود.

وی برگزاری نشست تخصصی روحانیون و اقشار مختلف، همایش یاوران وقف در چهارم دی ماه، نشست با اصحاب رسانه و ساخت تابلو، توزیع کتاب و بروشور در حوزه وقف را از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فومن در هفته وقف اعلام کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon