دانشگاه‌ها بر محور اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنند

دانشگاه‌ها بر محور اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنند

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد کشور گفت: دانشگاه باید بر محور اقتصاد دانش‌بنیان، تبدیل علم به ثروت و ارتقای کیفیت حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،  مهدی مطهرنیا عصر امروز در جمع اعضای کمیته‌های تخصصی، سرمایه‌گذاری و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: پیگیری‌های دانشگاه آزاد در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اقدامی مفید است و نتایج و پیامدهای اقدامات انجام‌شده در این راستا را در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اداره دانشگاه آزاد با تفکرات قبلی کارایی ندارد، افزود: دانشگاه باید بر محور اقتصاد دانش‌بنیان، ارتقای کیفیت و تولید علم و تبدیل علم به ثروت حرکت کند.

عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد کشور بابیان اینکه امروز اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان محور و بحث مطرح در دانشگاه آزاد مطرح است، گفت: کشورهایی که دارای اقتصاد پیشرفته هستند دارای دانشگاه‌های پژوهش محور، دانش‌بنیان و مدرن هستند و درواقع سیاست‌های اصلی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از طرف این دانشگاه‌ها صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد برای پیشرفت لرستان بر اساس مطالعه‌ای که از این طرح‌ها داشتم طرح‌های مناسبی میدانم؛ اما با توجه به ظرفیت‌هایی که این استان برای پیشرفت در اختیار دارد تعداد آن‌ها ناکافی است.

وی بابیان اینکه کمیته‌های تخصصی و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد لرستان باید با مطالعه بیشتر و شناسایی فرصت‌ها و استعدادها زمینه‌های پیشرفت بیشتر استان را فراهم کنند، افزود: دانشگاه آزاد از تمام طرح‌ها و ابداعاتی که در راستای ارتقاء سطح اقتصادی استان لرستان باشند، حمایت می‌کند.

عضو شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد کشور طرح‌های دانش‌بنیان در دست پیگیری دانشگاه آزاد لرستان را دارای قابلیت‌های مهم توصیف کرد و بر ضرورت عملیاتی شدن آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان تأکید کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon