سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کشور ۲ برابر شده است

سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کشور 2 برابر شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در یک سال گذشته با افزایش زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری در کشور، میزان سرمایه‌گذاری صنایع در شهرک‌های صنعتی ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، سید محمدعلی سید ابریشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه خط انتقال آب شهرک صنعتی گلپایگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرک صنعتی گلپایگان از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار بوده و امیدوار هستیم که با وجود این امکانات زمینه گسترش صنعت در این شهرستان فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع کوچک در کشور افزود: رسالت اصلی ما، تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک با استفاه از ایجاد زمینه‌های تولید بیشتر، خوشه‌های صنعتی، آموزش و تدارکات بوده تا این صنایع کوچک در ارتباط بیشتر با صنایع بزرگ رشد کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات وزارت صنعت در راستای توسعه صنعت گفت: در یک سال گذشته زمینه‌سازی و میزان سرمایه‌گذاری صنایع در شهرک‌های صنعتی 2 برابر شده و با وجود کمبود منابع آب، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک‌های صنعتی نیز به  2 برابر تعداد قبلی رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب شهرک‌های صنعتی و تلاش وزرات صنایع برای رفع این مشکلات، بیان کرد: در توافق با وزارت نیرو مقرر شده تا زمینه تامین برق صنایع شهرک‌های صنعتی نیز فراهم شود.

سیدابریشمی تصریح کرد: در حال حاضر 733 شهرک صنعتی در دست بهره‌برداری و943 شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد و بیش از 129 هزار هکتار زمین در اختیار داریم که 80 هزار هکتار آن در دست ساخت و ساز است.

وی با بیان اینکه 670 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور مشغول کار هستند، خاطرنشان کرد: از حدود 50 هزار هکتار زمین صنعتی موجود، 30 هزار هکتار واگذار شده و 20 هزار هکتار زمین نیز آماده واگذاری است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon