ظریف: مردم سوریه باید بدون دخالت خارجی درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند

ظریف: مردم سوریه باید بدون دخالت خارجی درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان گفت که مردم سوریه باید بدون دخالت خارجی درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه که برای یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر نموده است، امروز با دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی  را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین برگزاری کمیسیون عالی مشترک بین دو کشور و لزوم تحقق افزایش حجم مناسبات تجاری و اقتصادی فیمابین تا  30 میلیارد دلار را مورد تأکید قرار دادند.

محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر تداوم همکاریهای دو کشور در همه زمینه ها و از جمله نقش فعالتر و همکاری دو کشور در کمک به امنیت و ثبات منطقه ای تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: دو کشور دیدگاههای مشترک فراوانی در حوزه های مختلف دارند و تفاوت برخی دیدگاهها در پاره ای از موضوعات طبیعی می باشد که با گفتگو و همکاری قابل حل و رفع می باشد.

محمدجواد ظریف خاطرنشان ساخت: دشمن مشترک در منطقه افراط گرائی ، تـروریسم و فرقه گرایی می باشد و مذاکرات و مشورتهای منظم دو کشور زمینه را برای مواجهه همگانی و استفاده از ظرفیتهای منطقه برای حل مشکلات فراهم می آورد.

وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تحولات سوریه اضافه کرد: مردم این کشور بایستی بدون دخالت خارجی در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند و جمهوری اسلامی ایران دیدگاه خود در این رابطه را در قالب طرح چهار ماده ای ارائه کرده است.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار ابراز امیدواری نمود ، با سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به جمهوری اسلامی ایران ، مناسبات دو کشور بیش از گذشته تحکیم یابد و کمیسیون عالی دو کشور که در سفر دکتر روحانی به ترکیه شروع بکار کرد ، دور دوم آن برگزار گردد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با اشاره به تحولات عراق کمک و همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به دولت جدید عراق را مورد تاکید قرار داد.

مولود چاوش اوغلو افزود: داعش تهدیدی برای تمامی منطقه می باشد.

وی بر همکاری ایران و ترکیه در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان