کارگاه توانمند‌سازی مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی کهگیلویه برگزار شد

کارگاه توانمند‌سازی مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی کهگیلویه برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: کارگاه توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده در دهدشت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، کارگاه توانمند‌سازی مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی شهرستان‌های کهیگیلویه، چرام، لنده و بخش‌های چاروسا و دیشموک در دهدشت با شرکت بیش از 400 نفر و با حضور فرماندار کهگیلویه، مدیرکل‌ آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور دهدشت برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این کارگاه مربیان را افراد توانمند و قابل ستایش در حوزه تربیتی دانست و گفت: مربیان باید نسبت به مسائل روانشناسی, علم فناوری و مسائل و تکنولوژی روز آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشند.

هادی زارع پور توجه ویژه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان را مهم و اساسی قلمداد نمود کرد و ابراز کرد: مربیان باید به گونه‌ای عمل نمایند که چهره ناب دین مبین اسلام را به همه معرفی کنند و به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان توجه ویژه نشان دهند.

وی نشست‌های پرسش و پاسخ در مدارس را نوعی آزاداندیشی در جامعه کنونی دانست و بیان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس سراسر کشور به ویژه در مدارس استان پاسخی مطمئن به شبهات و دیدگاه‌های غیراصولی مطرح شده در مورد جامعه ایران  اسلامی است.

زارع‌پور از طرح امام شناسایی به عنوان یکی از طرح‌های قابل اجرا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مدارس نام برد و افزود: طبق هماهنگی‌هایی که در سطح کشور و وزارت آموزش وپرورش انجام گرفته است تحقیق و تفحص در مورد زندگانی و شخصیت علمی و معنوی امام جواد (ع) به استان ما سپرده شده است که در همین راستا ستاد وکمیته‌ای تشکیل شده و مطالب قابل طرح را به اطلاع عموم می‌رساند.

وی ترویج اندیشه ریاست محترم جمهوری در قالب سوال پرسش مهر را یکی دیگر از محورهای جذب دانش‌آموزان به شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان و ابراز کرد: با توجه به اهمیت موضوع و چالش‌های پیش رو در این موضوع مهم می‌طلبد که همگی کمک نماییم تا روشنگری لازم در مورد موضوع مطرح شده (آب) صورت گیرد.

فرماندار کهگیلویه نیز در این مراسم مربیان پرورشی را باز ماندگان و وارثان خونهای مقدس شهدای اسلام و انقلاب دانست واظهار داشت: راه پیوند عمیق نظام تعلیم وتربیت با دانش‌آموزان از طریق مربیان پرورشی و مشاورین تربیتی انجام می‌پذیرد.

سید کرامت‌الله کریمی جایگاه و مقام ومنزلت معلمی را جایگاهی قابل ستایش عنوان کرد و گفت : منزلت اجتماعی و سیاسی و فکری معلم وکلاس درس وی به گونه‌ای است که همه افراد جامعه ، که در هر شغل و مقام و مسندی که قرار گرفته اند  به آن افتخار دارند و خود را مدیون تلاش زحمات بی‌شائبه و صمیمی معلمان و کلاس‌های درس می‌دانند.

مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان وزارت آموزش وپرورش را ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی است.

سید لطف‌الله فروزان گفت: در همین راستا بروز‌رسانی و بهسازی جهت تمرکز نیروی انسانی ، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت و ایجاد کارگاه‌های آموزشی در جهت توانمند‌سازی و تقویت بنیه علمی نیروی انسانی و متناسب‌سازی پرسنل به نیازهای روز آموزش وپرورش است.

وی بیان کرد: روز آمد نمودن اطلاعات مربیان در جهت مسلح نمودن آنان به علوم نوپدید بویژه در حوزه پرورشی و امور تربیتی و گروه مشاوره برای مقابله با آسیب‌های نوپدید و ناهنجاری‌های جدید ناشی از پدیده‌هایی همچون ماهواره ، اینترنت و برنامه‌های مخرب اخلاقی موبایل است که به ارزانی و به راحتی قابل دسترس جوانان و نوجوانان است.

فروزان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک واجب دینی و یک وظیفه اخلاقی در جامعه دانست و گفت: انتظار‌می‌رود که اهداف این فریضه الهی در پرتو فرایض دینی و اخلاقی بدون استفاده از ابزارهای فیزیکی و پلیسی و عوامل خشونت زا به روشی کاملا تربیتی و نرم در جامعه و بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی قرآن و عترت در سطح آموزشگاه‌های شهرستان خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که همه دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف با توجه به علائق خود شرکت نمایند و از نخبه‌گزینی پرهیز شود تا زمینه حضور حداکثری دانش‌آموزان فراهم شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon