تربیت کودکان استراتژیک با آموزش فلسفه، اجرایی می‌شود

تربیت کودکان استراتژیک با آموزش فلسفه، اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی اندیشکده یقین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آموزش فلسفه، گفت: حافظه محوری آسیب جدی است که نظام تربیت را دچار آسیب می‌کند و تربیت کودکان استرانژیک با آموزش فلسفه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسام‌الدین حائری‌زاده دقایقی پیش در دوره تربیت مدرس استراتژی برای کودکان در مجتمع خاتم‌النبیای رشت، اظهار کرد: نسبت انقلاب اسلامی با بیداری اسلامی و عاشورای حسینی(ع) با کمی تأمل قابل درک است.

وی با بیان اینکه بزرگترین تجمع بشری در اربعین حسینی(ع) رخ داد، افزود: تجمع بیش از 20 میلیون شیعه در اربعین حسینی(ع) در کربلا نشان دهنده عظمت قیام امام حسین(ع) است.

عضو هیئت علمی اندیشکده یقین با بیان اینکه کودکانمان را باید اجتماع‌مدار و تصمیم‌مدار تربیت کنیم، گفت: مسئله تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فردی و اجتماعی کودکان بسیار مهم بوده و باید کودکان تصمیم‌ساز آینده تربیت شوند.

حائری‌زاده با بیان اینکه دکترین و استراتژی برای کودکان در دوره تربیت مدرس استراتژی برای کودکان تدریس می‌شود، تصریح کرد: این دوره مبتنی بر رویکردهای اساسی طرح‌ریزی راهبردی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ارتقاء توان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کودکان از اهداف برگزاری دوره‌های تربیت مدرس است، تصریح کرد: مدرسان این دوره همزمان با آموختن دروس مربوطه، با تدریس آن به کودکان، توان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کودکان را افزایش می‌دهند.

عضو هیئت علمی اندیشکده یقین افزود: باید به کودکان کمک کنیم تا آینده آنان به درستی شکل گیرد و به سمت تربیت کودکان استراتژیک برویم و باید بدانیم کودکان طلیعه‌داران حرکت حاکمیت و جامعه هستند.

حائری‌زاده با بیان اینکه کودکان در دوران پیش از انقلاب اسلامی فسادپذیر بودند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی انتظار می‌رود کودکان را در فضای معنوی جامعه انقلاب تربیت کرده و سبب تحول شویم.

وی تصریح کرد: آموزش کودکان به دروس راهبردی محدود نشده و کودکان در دوره‌هایی زیر نظر مدرسان مجرب دروس تخصصی را نیز گذرانده و خود را برای تصمیم سازی و تصمیم‌گیری آماده می‌کنند.

عضو هیئت علمی اندیشکده یقین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره آموزش فلسفه، اظهار داشت: حافظه محوری آسیب جدی است که نظام تربیت را دچار آسیب می‌کند و راه چاره آن رسیدن به چارچوب تفکر محوری است.

حائری‌زاده با تأکید بر اینکه کودک استراتژیست، بیچاره نمی‌ماند، گفت:  این کودکان یاد می‌گیرند پیش از تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی کنند تا به مشکل برنخورند و اندیشکده یقین علاقه‌مند است آموزش استراتژیک را به صورت مستقیم به کودکان ارائه داده و هدف کمی نداریم بلکه آموزش‌های کیفی را مدنظر داریم.

وی با بیان اینکه تربیت انسان انقلابی و در تراز دینی از اهداف دوره‌های تربیت مدرس کودکان است، تصریح کرد: کودکان با دروس تخصصی و ابزارهای آموزش در دوره‌های کودکان استراتژیک تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon