کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» رونمایی شد


کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: کتاب ارزشمند «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از علما و محققان حوزوی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اثر ارزشمند «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» چهارشنبه شب با حضور علما و پژوهشگران حوزوی و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، معاون پژوهشی حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و در دفتر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر ایزدهی در این مراسم اظهار داشت: مجموعه پژوهش هایی در زمینه فلسفه سیاسی و مبانی فقهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دست انجام است اما اهتمام حجت الاسلام مهاجرنیا بیش از سایرین بود.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی سخنران بعدی مراسم رونمایی از کتاب ارزشمند «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» بود که اظهار داشت: اثر ارزشمندی که امروز رونمایی می شود، اثر یکی از اعضای  موثر انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم است.

مدیر انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های این انجمن افزود: این انجمن در همایش های مختلفی مشارکت داشته است که سال گذشته همایش اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) توسط این انجمن برگزار شد و امسال نیز کمیسیون سیاسی همایش خطر جریان های تکفیری توسط انجمن مطالعات سیاسی حوزه اداره شد.

90 درصد این کتاب متعلق به رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا، نویسنده کتاب، در مراسم رونمایی از اثر ارزشمند «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند امنیت مثل هواست و اگر کسی هوا استنشاق نکند، خفه می شود و جامعه نیز بدون امنیت، فرو می پاشد. در بحث آیین شهروندی نیز اولین بحث، ماهیت شهروندی است و رهبر معظم انقلاب می فرمایند ما تا قبل از انقلاب اسلامی، چیزی به عنوان شهروند نداشتیم بلکه مردم رعیت پادشاهان بودند.

عضو گروه نظام های سیاسی پژوهشکده سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تاکید کرد: بحث حکومت و مردم سالاری دینی از جمله بحث هایی است که در بخش شهریاری مورد بحث قرار گفته است. در بخش آخر نیز بحث غایت نگاری و مدینه فاضله نگاه کردن به فلسفه، از ویژگی های رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام مهاجرنیا خاطرنشان کرد: ما در این کتاب با منبع شفاهی سر و کار داشتیم و 90 درصد کتاب مربوط به رهبر معظم انقلاب است و به دلیل حساسیت کار، سعی بر این بود که کار کاملا مستند باشد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: ایشا درباره یکی از بزرگان جهان اسلام صحبت کردند و راجع به ایشان سوال کردند و من انتظار داشتم افرادی که آنجا بودند راجع به این شخصیت سخن بگویند اما کسی نگفت و ایشان آن چنان توضیحاتی درباره شخصیت و آثار و زندگی ایشان ارائه کرد که گویی با این فرد زندگی کرده است و من همانجا گفتم «فاما به نعمت ربک فحدت» و از حافظه ایشان تعریف کردم و به دیگران گفتم شما باید این اطلاعات را می گفتید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گفته شهید صدوقی، اظهار داشت: تعبیر شهید صدوقی پس از یک مباحثه علمی با رهبر انقلاب این بود که «مشت آقا سیدعلی پر است» و مرحوم شیخ مرتضی حائری درباره رهبر انقلاب گفته اند که با توجه به هوش و استعداد شما، در آینده یا یکی از مراجع تقلید جهان تشیع هستید یا یکی از چهره های شاخص استان خراسان می شوید که مال زمان بسیار قدیم است.

ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب مغفول مانده است

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد آخرین سخنران این مراسم بود که با اشاره به انتظار طولانی برای ارائه این آثار، تصریح کرد: نزدیک به یک دهه است که منتظر این کار عظیم بودیم و در یک مرحله نزدیک به 100 جلد از فیش های این پژوهش، آماده شد و تازه کامل نبود و قرار بر توسعه کار بود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: کار عظیمی بود که برای شناساندن قدر و منزلت رهبر معظم انقلاب انجام شده است و ایشان نیز مانند استادشان، امام راحل ناشناخته هستند. شخصیت امام خمینی(ره) از حیث سیاسی در چشم ما و جهانیان برجسته شده اند و از این رو، جهات اصلی شخصیت ایشان مانند عرفان و فلسفه و فقاهتشان مغفول مانده است و نفوذ ایشان در سیاست از نفوذ معرفتی ایشان ناشی می‌شود.

در انتهای این مراسم از نخستین جلد از کتاب 8 جلدی «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» با حضور آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام و المسلمین رشاد و حجت الاسلام مهاجر نیا، نویسنده کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon