رائول کاسترو: تحریم‌های آمریکا باید پایان یابد/اختلافات پایان نیافته است

رائول کاسترو: تحریم‌های آمریکا باید پایان یابد/اختلافات پایان نیافته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور کوبا به مناسبت عادی سازی روابط با آمریکا سخنرانی کرد و گفت که تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا باید پایان یابد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا به مناسبت عادی سازی روابط با آمریکا سخنرانی و تاکید کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا باید پایان یابد.

رئیس جمهور کوبا در بیانیه خود اعلام کرد که مسئله تحریم‌های آمریکا علیه کوبا هنوز حل نشده است.

کاسترو در ادامه سخنانش گفت که مبادله زندانیان گام نخست در ‌آغاز مذاکرات با واشنگتن است. وی افزود: از اوباما به دلیل این موضع بشردوستانه تشکر می‌کنیم اما اختلافات با واشنگتن پایان نیافته است.

رائول کاسترو در بیانیه خود اعلام کرد: در نتیجه مذاکراتی که در عالی ترین سطوح بوده که شامل گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته من با رئیس جمهور اوباما بود، ما توانستیم راه حلی را برای برخی از موضوعات که به منافع مشترک برای دو ملت مربوط می‌شود دست یابیم.

وی در ادامه گفت: من باید از حمایت واتیکان و به خصوص حمایت پاپ فرانسیس در تلاش برای بهبود روابط میان کوبا و آمریکا تشکر کنم. من همچنین می‌خواهم از دولت کانادا برای تسهیل مذاکرات عالی رتبه میان دو کشور تشکر کنم.

رئیس جمهور کوبا اضافه کرد: ما همچنین به توافق رسیدیم که روابط دیپلماتیک را تجدید کنیم اما این بدان معنا نیست که اصل موضوعات حل شده است. محاصره اقتصادی، تجاری و مالی که ویرانی اقتصادی و انسانی بزرگی را برای کشور ما به همراه داشته باید برداشته شود. اگر چه تحریم‌ها به صورت قانون در آمده است اما رئیس جمهور آمریکا اختیار اجرایی برای اصلاح اعمال آنها را دارد.

رائول کاسترو افزود: ما به دولت آمریکا پیشنهاد دادیم که گام‌های مشترکی برای بهبود فضای دوجانبه و پیشبرد عادی سازی روابط میان دو کشور اتخاذ شود که این گام‌ها بر اساس اصول قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل باشد.

وی گفت: در حالی که اختلافات عمیقی به خصوص در موضوعاتی نظیر حق حاکمیت ملی، دموکراسی، حقوق بشر و سیاست خارجی داریم اما بار دیگر تمایل خود برای مذاکره درباره تمامی موضوعات با ‌آمریکا را اعلام می‌کنیم.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی همزمان خود گفت که ما در حال پایان دادن به رویکرد تاریخ گذشته با کوبا هستیم. وی افزود: ما در دهه‌های گذشته از دموکراسی و حقوق بشر در کوبا حمایت کردیم. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما دوران جدیدی از روابط با کوبا را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان