کری: سیاست ما، به جای کوبا خودمان را منزوی ساخت

کری: سیاست ما، به جای کوبا خودمان را منزوی ساخت

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا گفت نه تنها سیاست واشنگتن در قبال هاوانا در پیشبرد اهداف آمریکا ناکام بود بلکه در واقع به جای کوبا، ایالات متحده را منزوی ساخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جان کری وزیر خارجه‌ آمریکا درباره عادی سازی روابط کشورش با کوبا پس از 50 سال خصومت گفت: بیش از پنج دهه سیاست ما در قبال کوبا تقریبا بی حرکت باقی ماند و تلاش اندکی برای ایجاد یک کوبای دموکراتیک، مرفه و با ثبات صورت گرفت. نه تنها این سیاست در پیشبرد اهداف آمریکا ناکام بود بلکه در واقع به جای کوبا ایالات متحده را منزوی ساخت.

وی در ادامه گفت که از مقامات وزارت خارجه آمریکا خواسته است تا در خصوص وضعیت حمایت کوبا از تروریسم تجدید نظر را آغاز کنند.

جان کری در بیانیه خود اعلام کرد: از سال 2009، باراک اوباما گام‌های رو به جلویی برای تغییر روابط ما و بهبود زندگی مردم کوبا از طریق کاهش محدویت‌ها بر انتقال وجوه و مسافرت خانواده‌ها اتخاذ کرد. با این گشایش، رئیس جمهور متعهد شد که آمریکا فصل جدیدی را برای پیشبرد آرزوهای بیشتر آغاز کند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: شرایط جدید بدون چالش نخواهد بود اما بهترین شیوه برای ایجاد آزادی و فرصت برای مردم کوبا و پیشبرد منافع امنیت ملی آمریکا در قاره آمریکا از جمله ثبات منطقه‌ای و فرصت‌های اقتصادی بیشتر است.

جان کری در این بیانیه خبر داد که در ماه ژانویه و بر اساس دستور رئیس جمهور برای از سرگرفته شدن روابط دیپلماتیک، "روبرتا ژاکوبسن" معاون وزارت امور خارجه در امور نیمکره غربی به کوبا سفر خواهد کرد تا اولین سفر یک مقام وزارت امور خارجه به کوبا در شصت سال گذشته باشد.همانطور که اوباما خواسته است من همچنین از گروهم خواهم خواست تا درباره قرار داشتن کوبا در لیست کشورهای حامی تروریسم بازبینی شود.

پیش از جان کری، باراک اوباما، طی سخنرانی تلویزیونی از تغییر سیاست آمریکا در قبال کوبا خبر داد.

وی در این سخنرانی تاکید کرد که سیاست انزوای کوبا طی 50 سال گذشته جواب نداده و تحریم‌ها تاثیر اندکی بر این کشور داشته است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان