ضعف احزاب نتیجه عملکرد جریان های سیاسی است


ضعف احزاب نتیجه عملکرد جریان های سیاسی است

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت یازدهم معتقد است، ضعف احزاب نتیجه عملکرد جریان های سیاسی است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت یازدهم است. هرچند سابقه فعالیت های سیاسی وی بیشتر اصولگرایی است اما برخی او را نزدیک به اصلاح طلبان می دانند. به بهانه برگزاری نشست های همگرایی بین گروه های مختلف اصولگرایی با وی گفت و گو کرده و از وی درباره الزامات یک جامعه حزبی و نیز نیازهای اصولگرایان برای ایجاد یک ائتلاف مشترک پرسیده ایم. حجت الاسلام اکرمی در این گفت و گو با بیان این که مشکل کم رونقی احزاب و جریان ها در کشور به خاطر نهادینه نشدن کار گروهی درجامعه ایرانی است همگرایی اصولگرایان را به شرط مداومت در برگزاری جلسات تعاملی آن و پویایی لازم ، موجب رفع پاره ای از مشکلات عدم تحزب در جامعه می داند.

* ارزیابی شما از برگزاری نشست های همگرایی اصولگرایی و تلاش در این زمینه چیست؟

اصولا هر نشستی که باعث ایجاد الفت و دوستی ، انسجام و وحدت جریان های دلسوز نظام باشد خوب و پسندیده است و تلاش برای ایجاد چنین محفل هایی قابل ستودن است.

* آیا برگزاری این نشست ها می تواند برای همگرایی جریان اصولگرا و تعالی کشور مفید باشد؟

به نظر من هر کسی که نظام ، ولایت فقیه، تمامیت ارضی، قانون و آبادانی کشور را قبول دارد بهره منداز شاخصه های اصولگرایی است و به طور قطع گفت وگو، هم افزایی، همگرایی و تعامل با این افراد بسیار سودمند خواهد بود و نتیجه نیکی در پی خواهد داشت بر این اساس با برگزاری چنین نشست هایی موافقم و فرجام آن را به سود نظام می دانم چراکه کمترین ثمره آن رفع آسیب و خطری است که در عدم تعامل و گفت وگو دیده می شود.

* چه علتی باعث شده تا در جامعه ایران کلیت جایگاه احزاب برای عموم جامعه به درستی شکل نگیرد؟

در زمینه ضعف احزاب بسیاری از انتقادات به رفتار و عملکرد جریان های سیاسی باز می گردد چرا که ما در این زمینه خلایی در قانون اساسی و قوانین عادی نداریم. متاسفانه این واقعیت غیر قابل انکاری است که جامعه ایرانی عمدتا به کار گروهی و اقدام دسته جمعی در امور مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی عادت نکرده اند و این موضوع به درستی در میان جریان های سیاسی نهادینه نشده است، از این رو شاهد انسجام جریان های سیاسی تحت پوشش یک حزب منسجم و اقبال گسترده جامعه از گفتمان آن نبوده ایم.

* برای رفع این مشکل باید چه اقداماتی صورت داد؟

درابتدا باید بیاموزیم و به این توانایی دست یابیم که کار گروهی داشته باشیم و به معنای واقعی همگرایی را تجربه کنیم وگرنه این روند ادامه خواهد داشت.

* دراین صورت آیا می توان امیدوار بود امتداد جلسات همگرایی به نهادینه ترشدن آن در جامعه منتهی شود؟

بله به شرط آنکه جلساتی این چنین مداومت داشته باشد و به طور متوسط ماهی یک بار برگزار شود ضمن آنکه از پویایی لازم نیز بهره مند شود و عضو گیری کند همچنین می توان امیدوار بود که با این تعاملات پاره ای از مشکلات فرهنگی موجود رفع بشود.

* به نظر شمااینکه برخی چهره های شاخص اصولگرا در 3 نشست برگزار شده حضور کمتری داشته اند نشان از چیست؟

این نشست ها مقبول همه چهره های شاخص و جریان ها واقع شده است منتها اینکه برخی از افراد چرا حضور کمتری در این نشست ها داشته اند سوالی است که بایستی آقای تقوی به آن پاسخ دهد و در صورت لزوم از این افراد مطالبه کند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon