توضیح آیت‌الله بجنوردی درباره حقوق بهایی‌ها


توضیح آیت‌الله بجنوردی درباره حقوق بهایی‌ها

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله موسوی بجنوردی درباره اظهارات منتشر شده از قول وی درباره حقوق بهایی‌ها در ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، توضیح آیت‌الله بجنوردی در گفت‌وگو با «جماران» گفت: دسته‌ای از بهایی‌ها فاقد حقوق شهروندی هستند که با رژیم فاسد اسرائیل همکاری می‌کنند و بر ضد اسلام یا بر ضد جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند.

این دسته از حقوق انسانی برخوردارند اما این که بتوانند در دانشگاه‌ها وارد شوند و از امتیازات ویژه شهروندان در ایران استفاده کنند، امکانپذیر نیست. وی  با تأکید بر تفاوت فراوان میان بهایی‌هایی که به تبلیغ علیه اسلام مشغولند و بهایی‌هایی که بی هیچ تبلیغی در جامعه به آرامی زندگی می‌کنند، گفت: براساس برداشت من از سیره امام خمینی(ره) چنین استنباط می‌شود که هیچ کس حق تجسس درباره بهایی بودن و نبودن فرد یا خانواده‌ای را ندارد و اگر کسی بهایی بودن خود را ابراز نکند، تجسس درباره او و محروم کردن او از حقوق شهروندی‌اش جایز نیست.

پیشنهاد کیهان به روحانی درباره برخورد با مخالفان
روزنامه کیهان پیشنهاد داد رئیس جمهوری برخورد و مواجهه با مخالفان را از جلسه حضور شریعتمداری در دانشگاه تهران یاد بگیرد. این روزنامه در شماره اخیر خود در ستون «کیهان و خوانندگان» نوشت: «سخنرانی آقای شریعتمداری در جمع دانشجویان که مخالف و موافق حضور داشتند و تحمل مخالفان توسط ایشان می‌تواند برای مسئولان بویژه آقای رئیس‌جمهوری به عنوان یک الگو، سرلوحه کار قرار گیرد.»
مدیرمسئول کیهان در نشست مذکور در واکنش به دانشجویانی که مخالف مشی او و روزنامه کیهان بودند، دانشجویان را «فریب خورده» خواند و گفت که شماها فرستاده‌شدگانی از طرف کسان دیگری هستید.

اقدام سؤال‌برانگیز رضا ضراب
همزمان با درخواست ترکیه از ایران برای دریافت اسناد رابطه رضا ضراب با بابک زنجانی، رضا ضراب شکایتش از دو مقام حزب جنبش ملی را پس گرفت. به گزارش تیک، روزنامه حریت نوشت: ضراب، رهبر حزب جنبش ملی و معاونش را به خاطر شارلاتان خطاب کردن او به دادگاه کشانده بود.
اما پس از آنکه وکلای رهبر حزب جنبش ملی خواستار اطلاعات و اسناد از سوی کمیته مخصوص پارلمان ایران در مورد روابط بابک زنجانی و رضا ضراب شده بودند، او شکایت خود را پس گرفت. ضراب خواستار پرداخت 100 هزار لیر جریمه به خاطر سخنان علیه او شده بود.

توضیحات میرلوحی درباره یک مصاحبه
هفته گذشته سایت تابناک مطلبی را در مورد مصاحبه سید محمدحسین میرلوحی، نوه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی منتشر کرد که بخش کوتاهی از آن در ستون دیگه چه خبر روزنامه ایران منتشر شد. در پی آن توضیحاتی از سوی وی برای ایران ارسال شد. در متن ارسالی آمده است: اخیراً یک رسانه اینترنتی به مناسبت چهلمین روز درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیگیری‌های مکرر با اینجانب، مصاحبه‌ای صورت داد. بنده نیز به عنوان نوه آن بزرگوار به طرح مستند و اصولی نقطه نظرات و خاطرات خود از مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی پرداختم. این مصاحبه که متکی بر اصول حرفه‌ای یک گفت و شنود سیاسی با یک رسانه ارزشی بود، موافقان و مخالفانی داشت.
در ادامه این توضیح آمده است: در حالی که هر ایرانی مسلمان با هر گرایش و سطح فکری و سن و سال سیاسی قادر به طرح آزادانه آرا و عقاید خویش در چارچوب احکام اسلام است، بر چه اساس و منطق سیاسی سایت تابناک اینجانب را توصیه به سکوت سیاسی نموده است.  میرلوحی افزوده: اینجانب یک موضع کاملاً بدیهی و روشن حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی را بیان کردم که عجیب است عده‌ای نخواستند آن را باور کنند. استدلال بنده هم این بود که حضرت آیت‌الله مهدوی‌ای که در طول تاریخ انقلاب به اعتراف دوست و دشمن ابداً به دنبال پست و مقام نبود و از سوی دیگر در آن ایام مریضی بدی را تجربه می‌کردند، چرا وارد مسأله ریاست خبرگان رهبری شدند؟  از طرف دیگر ما به تأسی از حضرت آیت‌الله مهدوی ابداً راضی به تخریب سرمایه‌های قدیمی انقلاب نیستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon