سرانه ورزشی کشور تا پایان امسال به ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد

سرانه ورزشی کشور تا پایان امسال به 80 سانتی‌متر می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از کمبود سرانه ورزشی در کشور سرانه ورزشی کشور را ۶۸ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت : این سرانه با توجه به پروژه‌های در حال تکمیل تا پایان امسال به ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از هشترود، غلامرضا شیسی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات ورزش شهرستان هشترود اظهار داشت: با فروش اماکن ورزشی مطابق با قانون و فروش پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی میتوان با درآمد‌های حاصله به هیئت‌های ورزشی کمک کرد.

وی گفت : باید ورزش شهرستان به سمت خصوصی سازی حرکت کند و وزارت ورزش و جوانان آماده اهدای وام به بخش خصوصی که 30 درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت اماکن ورزشی هستند ، دارند و این تسهیلات اهداء میشود.

شیثی افزود: درصورت ابلاغ اعتبار 3 هزار میلیاردریالی از سوی سازمان مدیریت این مبلغ برای پروژه‌های روستایی هزینه خواهد شد.

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان افزود: اگر این مبلغ ابلاغ شود مشکل ورزش روستایی حل خواهد شد.

وی به محدودیت اعتبارات سال 93 اشاره نمود و افزود: کل اعتبارات امسال این وزارت خانه هزارو 450 میلیارد ریال بود.

شیسی افزود: امسال اعتباراتی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به استان‌ها ابلاغ شده که استان‌ها موظف به وارد کردن بخش‌های خصوصی در پروژه‌ها شده‌اند.

مدیرکل طرح و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان گفت: خیرین و بخش خصوصی می توانند پروژه‌هایی را که بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند با مراجعه به ادارات کل و تکمیل فرمها و ارائه به دبیرخانه ستاد که به ریاست معاونت توسعه منابع استانی است پس از بررسی تسهیلاتی در اختیار آنها برای ادامه ساخت پروژه قرار خواهد گرفت .

وی با انتقاد از کمبود سرانه ورزشی در کشور سرانه ورزشی کشور را 68 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این سرانه با توجه به پروژه‌های در حال تکمیل تا پایان امسال به 80 سانتی‌متر می‌رسد.

شیثی توجه به توسعه فضاهای ورزشی در مناطق محروم را جزو ضروریات در مبارزه با بداخلاقی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی توصیف کرد.

وی افزود: 12 استان کشور با اعتبار خاصی تجهیز پایگاه قهرمانی خواهند شد که استان آذربایجان شرقی جزء این 12 استان است.

زین العابدین مردانیان معاون فرماندار شهرستان چاراویماق هم در این جلسه از نبود سالن ورزشی در بخش شادیان این شهرستان انتقاد کرد و خواستار احداث سالن ورزشی در این بخش را شد و گفت: جوانان این بخش حتی از وجود یک سالن ورزشی کوچک هم محروم هستند و دولت باید توجه جدی به این شهرستان و بخش داشته باشد.

وی نیاز ورزشکاران و جوانان این شهرستان را استخر سر پوشیده عنوان کرد و گفت : جوانان باید خطرات جاده ای را تحمل کنند تا برای تفریح و ورزش آبی به شهرستان هشترود بیایند یا در اطراف سدها و رودخانه ها شنا کنند .

مرادنیان نبود ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان را از دیگر خواسته های ورزشی این شهرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon