دوره‌های آموزشی هتل‌داری و گردشگری در البرز برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی هتل‌داری و گردشگری در البرز برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان البرز گفت: به سبب توسعه استان البرز با توجه به افزایش حجم مسافران، گردشگران و واحدهای پذیرایی، دوره‌های آموزشی هتل‌داری و گردشگری در البرز برگزار می‌شود.

حسن عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرج، با اشاره به وظایف جاری اداره‌کل آموزش فنی‌و حرفه ای البرز نظیر آموزش در مراکز ثابت، اجرای طرح 18 ماهه ایران و آلمان و پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی دو مرکز آموزش فنی شهید رهبری و خدایی، اظهار داشت: نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای است که منجر به  اشتغال مستقیم می‌شود.

وی افزود: در مرکز بزرگ آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اشتهارد با کمک بخش خصوصی بزرگترین طرح آموزش و اشتغال صنعت پوشاک در حال برگزاری است.

عزیزی افزود: جوامع هدفی که در نظر گرفته شده بعد از ثبت‌نام در حرفه‌های مختلف صنعت پوشاک به روش صنعتی به صورت رایگان آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای البرز بیان کرد: بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مدارک لازم توسط مجریان این طرح در سایر مجموعه‌ها به اشتغال می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تعداد کثیری از افراد در این مرکز تحت آموزش قرار گرفتند جذب بازار کار شدند، خاطرنشان کرد: همه امکانات رفاهی از قبیل خوابگاه، مهدکودک برای نگهداری فرزندان کارآموختگان، سالن‌های ورزشی و کتابخانه در این مرکز تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های این مرکز به عناون پایلوت اجرا می‌شود، اظهار داشت: چارچوب نظری و مبانی قانونی این طرح برای اکثر مدیران آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تشریح شده است که این طرح و الگو در سایر استان‌های کشور در حوزه‌هایی که سازمان اولویت‌بندی کرده از جمله صنعت پوشاک و گیاهان دارویی اجرایی شود.

عزیزی با تاکید براینکه فاصله آموزش و اشتغال در این طرح به حداقل ممکن خود رسیده است، تصریح کرد: افرادی که باگذراندن این دوره‌ها موفق به کسب گواهینامه شوند بلافاصله وارد بازار کار و اشتغال می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای البرز با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های در دستور این اداره که با پیشرفت 90 درصدی روبه‌رو بوده است، بیان کرد: با توجه به محور‌های توسعه کشور از جمله البرز با توجه به افزایش حجم مسافران، گردشگران و واحدهای پذیرایی، اجرای طرح آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های خدمات گردگشگری و هتل‌داری از جمله مواردی است که در استان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه چند آموزشگاه آزاد در راستای آموزش خدمات گردشگری در استان البرز وجود دارد، اظهار داشت: به منظور عدم هم‌پوشانی با رشته‌های موجود در این  دسته‌ از آموزشگاه‌ها، رشته‌هایی در آموزشگاه آموزش فنی‌وحرفه‌ای خدمات گردشگری و هتل‌داری البرز واقع در عظیمیه کرج ارائه می‌شود که در سطح استان آموزش داده نمی‌شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon