۱۱ هزار مرزنشین کردستانی از ۴ بازارچه مرزی ‌امرار معاش می‌کنند

11 هزار مرزنشین کردستانی از 4 بازارچه مرزی ‌امرار معاش می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار مرزنشین استان از طریق ۴ بازارچه مرزی امرار معاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار عزت‌الله رشیدیان صبح امروز در چهارمین کمیسیون اصلی برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به تلاش مرزبانی برای مقابله با قاچاق در کردستان اظهار کرد: در زمینه قاچاق سوخت از ابتدای امسال تاکنون 320 خودرو توقیف شده است.

وی بر اعمال برخوردهای قانونی با قاچاقچیان سوخت در استان تاکید کرد و گفت: اگر هزینه بازدارنده بر افراد قاچاقچی اعمال شود و خودروهای آن‌ها تا سه ماه توقیف شوند این کار می‌تواند آن‌ها را از روی آوردن به قاچاق باز دارد.

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به مجموع کالاهای مشکوفه استان در طول 8 ماهه گذشته تصریح کرد: در این مدت در زمینه کشف مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته‌ایم.

وی گفت: تا پایان آبان ماه امسال با تلاش نیروهای انتظامی و مرزبانی 62 هزار و 770 نخ سیگار و مواد دخانی، 463 هزار و 250 لیتر سوخت، 100 هزار و 131 دستگاه موبایل و 64 هزار و 106 قلم وسایل آرایشی کشف و ضبط شده است.

رشیدیان به دستگیری 433 نفر در امر قاچاق کالای استان در این مدت اشاره کرد و افزود: در همین مدت همچنین یک میلیون و 912 هزار و 510 قلم داروی قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به تشکیل هزار و 179 پرونده در طول این 8 ماه در امر قاچاق و تحویل آن به مقامات قضایی اظهار کرد: جهت دهی معیشت مرزنشینان در 4 بازارچه مرزی که در دست اقدام است بر قاچاق بی اثر نیست.

وی به امرار معاش 11 هزار مرزنشین در 4 بازارچه مرزی استان کردستان اشاره ‌و خاطرنشان کرد: باید مبارزه با پدیده قاچاق کالا از جمله کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی و آرایشی جدی‌تر از گذشته در دستور کار کمیته‌های مختلف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گیرد.

رشیدیان از همکاری و همدلی اعضای کمیته‌ها و کارگروه‌های مبارزه با قاچاق کالای استان برای کاهش پدیده قاچاق قدردانی کرد و خواستار تعامل بیشتر این دستگاه‌ها با همدیگر شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon