بیش از ۵۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

بیش از 556 میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

خبرگزاری تسنیم: جانشین پلیس آگاهی انتظامی کردستان با اشاره به میزان کشفیات کالای قاچاق استان گفت: تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۵۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالله فاتحی ظهر امروز در چهارمین کمیسیون اصلی برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول این مدت مجموعه نیروی انتظامی با اقدامات سخت و نرم سعی در براندازی محل‌های فعالیت قاچاقچیان کرده است.

وی گفت: تا پایان آبان ماه امسال در مجموع 6 هزار و 207 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز تشکیل و تحویل مراجع قضایی استان شده که از این تعداد 45 پرونده کلان 100 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بوده است.

جانشین پلیس آگاهی انتظامی کردستان از شناسایی 27 باند قاچاق کالا تا پایان آبان ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: در همین مدت در زمینه مقابله با تحرک قاچاقچیان 19 طرح و عملیات انجام شده است.

وی ارزش کالاهای مکشوفه تا پایان آبان ماه امسال را بیش از 556 میلیارد و 169 میلیون و 346 هزار ریال عنوان کرد و گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش کشف داشته است.

فاتحی به شناسایی و انهدام 246 قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار در این مدت اشاره کرد و افزود: در همین مدت 121 مورد بازدید از جایگاه‌های سوخت و فرآورده‌های نفتی استان انجام شده است.

جانشین پلیس آگاهی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها تعزیرات حکومتی وجود ندارد خواستار راه‌اندازی شعبات تعزیرات حکومتی در این شهرستان‌ها شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر انبار خاصی در خصوص انبار کالاهای مکشوفه قاچاق نداریم و فقط یک جایگاه وجود دارد که فضای آن کافی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه تا پایان آبان ماه امسال 385 پرونده در بخش نظارت و بازرسی تشکیل شده است، اظهار کرد: در همین مدت 263 هزار نخ سیگار به ارزش 65 میلیون ریال، 44 پرونده آرایشی و بهداشتی به تعداد 2 هزار و 100 قلم و ارزش 45 میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon