وزیر نفت عربستان: کاهش بهای نفت موقتی و زودگذر است

وزیر نفت عربستان: کاهش بهای نفت موقتی و زودگذر است

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت عربستان گفت که کاهش بهای جهانی نفت امری مقطعی و زودگذر است و ما می‌توانیم نوسانات موقت درآمدهای نفتی خودمان را تحمل کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربیه، علی النعیمی وزیر نفت عربستان گفت: کاهش بهای نفت موقتی و زودگذر است.

وی افزود: نوسانات قیمت کالاها و از جمله نفت امری طبیعی است و ما می‌توانیم نوسانات موقت درآمدهای نفتی خودمان را تحمل کنیم.

النعیمی گفت: تصمیم‌گیری درباره هر گونه اقدامی که بر سهم ما در بازار نفت تأثیر بگذارد سخت است.

وزیر نفت عربستان افزود که کشورش سیاست‌های خود را با عزمی جدی و قوی ادامه می‌دهد و همگان خواهند دید که آنچه ما انجام می‌دهیم بهترین نتایج را خواهد داشت.

وزیر نفت عربستان همچنین با اشاره به اینکه ارتباط دادن تصمیمات نفتی به اهداف سیاسی امری اشتباه است، افزود: ما در اوپک سعی کردیم با کشورهای نفتی در خارج از این سازمان همکاری کنیم اما موفق نشدیم.

روند نزولی قیمت نفت در معاملات روز گذشته بازار جهانی ادامه یافت و قیمت نفت برنت برای نخستین بار طی 5.5 سال گذشته به کمتر از 60 دلار رسید.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با 56 سنت کاهش قیمت مواجه شد و در برابر 55 دلار و 37 سنت معامله شد. قیمت نفت برنت نیز با کاهش 36 سنتی به 59 دلار و 65 سنت رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان