طرح مقاومت ایران برنامه های آمریکا در غرب آسیا را بهم ریخت

طرح مقاومت ایران برنامه های آمریکا در غرب آسیا را بهم ریخت

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: ایران در غرب آسیا پدیده مقاومت را ایجاد کرده که طرح‌ و برنامه‌های آمریکا را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سردار یدالله جوانی در کنگره شهدای دانشجو که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: از خصوصیات طاغوت که امام بزرگوار آن را شیطان بزرگ (آمریکا) دانستند این است که با استفاده از تکنولوژی، پول و اطلاعات می‌خواهند انسان‌ها را از بندگی خداوند خارج کنند و آنان را بنده خود کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در میان حوادث گوناگون راه شهدا را گم نکنیم باید به عقب برگردیم و بحث بصیرت را جدی بگیریم. شهدا اصل بصیرت را شناختند و می‌توانند نشان‌دهنده راه درست به ما باشند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه درگیری ملت ما با نظام سلطه را یک درگیری جدی و اساسی خواند و گفت: این درگیری به این سبب است که ملت ما می‌خواهند در مسیر خدا باشند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ، صدام به سبب حمایت‌های غرب و شرق که از او انجام می‌گرفت بر پیروزی خود تردیدی نداشت تأکید کرد: اما شهدا که در آن زمان وفادارترین افراد به امام و اسلام و حقانیت بودند دعوت امام را لبیک گفتند و در مقابل دشمن بعثی با شجاعت تمام ایستادند.

جوانی راه شهدا را راه بندگی و عبودیت دانست و اعلام کرد: کسانی که جنگ را بر ما تحمیل کردند اکنون هزار بار بیشتر به دشمنی با نظام و انقلاب ما ادامه می‌دهند و ما نیز اگر خواهان آن هستیم که در مسیر شهدا باشیم باید جبهه حق و باطل را خوب بشناسیم.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: دانشجویان باید در این زمان که در فضای جنگ نرم هستیم در جست‌وجوی این پاسخ باشند که چرا امام خمینی (ره) مکتب مبارزه با آمریکا را پایه‌ریزی کرده و شکل دادند. امام آمریکا را شناخته و طاغوت زمان خوانده بود چراکه این کشور قصد دارد انسان‌ها را برده خود کند.

وی تأکید کرد: تبعیت از دستور خداوند بدون مبارزه با آمریکا ممکن نیست اما برخی این شبهه را مطرح می‌کنند که چه تفاوتی میان آمریکا و شوروی و چین است که در پاسخ آن‌ها باید بگوییم امروز آنکه به دنبال سلطه برجهان است آمریکاست.

جوانی تصریح کرد: زمانی که بلوک شرق از هم پاشید کشوری که نظم نوین را مطرح کرد آمریکا بود و در آن زمان بوش پدر گفت که نظم نوین یعنی یک‌صد سال رهبری آمریکا برجهان و ما باید ارزش‌های آمریکا را برجهان حاکم کنیم.

وی گفت: آیا این سخنان و عقاید بدین معنا نیست که آنان می‌خواهند خودشان را به‌جای خداوند در جهان بگذارند و انسان‌ها، ملت‌ها و مسلمانان باید از مسیر خداوند خارج‌شده و بنده آمریکا شوند؟ هدف آمریکا بندگی ملت‌هاست و امام به این سبب مکتب مبارزه با آمریکا را پایه‌ریزی کردند و تأکید داشتند که مبادا غفلت کنید که آمریکا نابودتان می‌کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه راه شهدا را مبارزه با آمریکا و متحدانش اعلام کرد و افزود: آمریکا امروز از دست ملت ما عصبانی است چراکه حرکت ایثارگرانه ما این کشور را از رسیدن به آرزویش که سلطه برجهان است بازداشته است.

وی گفت: یک نگاهی که شهدا نیز به آن پایبند بودند این است که اگر درراه خدا باشید خداوند یاری‌تان می‌کند و این اتفاق در دفاع مقدس روی داد و حتی یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن نمانده است. وی افزود: دشمنان هدفشان براندازی انقلاب ما و کوچک‌ترین هدفشان جداسازی خوزستان از ایران بود چراکه حمایت‌های آمریکا و متحدانش را داشتند اما به سبب اعتقاد شهدایمان، دشمنان پیروز نشدند.

جوانی تصریح کرد: نگاه دیگری نیز وجود دارد و آن این است که دشمنان ما قدرت و توان دارند و به ما فشار می‌آورند و ما برای رهایی از این فشارها باید در مقابل آن‌ها کوتاه بیاییم؛ اما این نقطه حساسی است و باید بدانیم که راه شهدا تداوم مقاومت است.

 مشاورعالی نماینده ولی‌فقیه سپاه در بجنورد با بیان اینکه در قبال مسائل باید از نظر اسلام احساس وظیفه و مسئولیت داشته باشیم افزود: امروز در شرایطی هستیم که دشمن در حوزه‌های مختلف به ما فشار وارد می‌کند ولی زمان، زمان موفقیت و پیشرفت روزافزون است.

وی افزود: بخشی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم به غفلت‌هایمان در داخل کشور برمی‌گردد که باید همه آن‌ها را رفع کنیم. باید دستاوردهای کشور را هم ببینیم و همگام با شهدا باشیم چرا که رسیدن به مقصد بدون مبارزه ممکن نیست و نباید در این عرصه سست شویم.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه مبارزه نباید به خاطر مقداری رفاه کوتاه بیاییم زیرا اگر دشمن احساس کند که ما در این عرصه کم آورده‌ایم فشار و گستاخی و جسارت و اهانتش را افزایش می‌دهد. آمریکا از این‌که ملتی پیدا شده که با پرچم اسلام و ولایت‌فقیه که همان ولایت رسول‌الله است، در مقابلش ایستاده و «نه» می‌گوید عصبانی است، چراکه نمی‌خواهد دیگران این جسارت را پیدا کنند و در مقابلش بایستند، اما دیگران این رفتار را آموخته‌اند و این نه گفتن باید استمرار داشته باشد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: ایران در غرب آسیا پدیده مقاومت را ایجاد کرده که طرح‌ها و برنامه‌های آمریکا را با مشکل مواجه کرده است.

سردارجوانی افزود: پیش از انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی هر زمان که اراده می‌کرد مناطق موردنظرش را تسخیر می‌کرد اما در زمان کنونی شاهد این هستیم که غزه در جنگ 51 روزه در مقابل این رژیم که نماد قدرت غرب است ایستاد و این رژیم منحوس را مجاب به زانو زدن کرد و حماس نیز از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرده است.

وی گفت: همچنین شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم که نشان‌دهنده دست برتر و عزت جمهوری اسلامی ایران است که امام خمینی (ره) آن را برای کشور ما به ارمغان آورده و پرچم‌دار آن نیز مقام معظم رهبری است تا این حرکت حفظ شود.

مشاورعالی نماینده ولی‌فقیه سپاه در بجنورد تصریح کرد: قدرت و عزت ما به‌ اندازه‌ای است که دشمنان با امکانات جنگ‌افزاری که در اختیار دارد جرات ندارد حتی یک تیر حتی به یکی از قایق‌های ما در خلیج‌فارس شلیک کند. ازاین‌رو باید با توجه به این اقتدار و دستاوردهایمان به خود اعتماد داشته باشیم و آن را در کشور نهادینه کنیم.

وی با اشاره به لزوم شناسایی دشمن خطاب به دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب عده از شما را فرماندهان جبهه جنگ نرم خوانده‌اند ازاین‌رو باید دشمنان و برنامه‌های آنان را بشناسید.

سردار جوانی تأکید کرد: جهاد فرهنگی از جهاد نظامی مهم‌تر است. در کشور چند صد هزار دانشجو و طلبه داریم که باید با استفاده از این ظرفیت نهضت فرهنگی شکل دهیم.

وی گفت: تهاجم فرهنگی یک قتل‌عام فرهنگی است که مقابله با آن راه و روش خودش را می‌خواهد و باید روزی فرارسد که جنگ نرم نیز جنگ مقدس شناخته شود.

مشاورعالی نماینده ولی‌فقیه سپاه در بجنورد با اشاره به اینکه در کشور توانمندی و استعدادهای فراوانی وجود دارد تصریح کرد: شرط استفاده از این استعدادها این است که آنها را باور کنیم که در این صورت حتی می توانیم از فشار و تحریم بیشتر نیز عبور کنیم چراکه عبور از مشکلات اقتصادی سخت تر از آزادسازی خرمشهر نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon