بحران شکستن قیمت نفت نمی‌تواند سبب شکست جهان اسلام شود

بحران شکستن قیمت نفت نمی‌تواند سبب شکست جهان اسلام شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : بحران شکستن قیمت نفت نمی‌تواند پشت شیعیان علی(ع) را بشکند و نمی‌تواند سبب شکست جهان اسلام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‎نجف‌آبادی ظهر امروز درهمایش روحانیان به مناسبت هفته وقف که در آستان مقدس امامزادگان شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک برگزار شد بااشاره به هفته وقف اظهار داشت: خدا را شاکریم که به برکت این ماه شریف، ایام نورانی  شهادت امام مجتبی(ع)، امام رضا(ع)، امام حسین و ارتحال پیامبر(ص) به برکت علما، مراجع، وصیت امام راحل، وجود مقدس شهداء و مقام معظم رهبری از 27 ماه صفر یک هفته به عنوان هفته وقف انتخاب شده است.

وی افزود: اصل وقف بسیار با ارزش بوده و میراث پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان محسوب می‌شود که میراث همه انبیاء و اولیاء گران سنگ خداوند است و در حال حاضر بیت المقدسی که برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد دارای سابقه 4 هزار ساله بوده پس یادگار علما و پیغمبران است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: به غیر از بیت المقدس ده‌ها  کانون قرآنی دیگر به برکت وجود انبیاء الهی وجود دارند که از موقوفات اداره می‌شوند این امر فقط مختص به ما نیست و در دنیای شرق نیز کلیساها، کنیسه‌ها و معابد را با موقوفات اداره می‌کنند.

اقدامات اهل بیت(ع) از نمونه‌های کتاب وقف در مکتب تشیع محسوب می‌شود

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره مسئله وقف گفت: مسئله وقف و موقوفات ریشه عمیقی با تاریخ بشر دارد از زمانی که پیامبران آمدند و معابد ایجاد شد علمائی که این معابد را اداره می‎کردند به صورت مستقیم وغیر مستقیم  با مسئله وقف در ارتباط بودند.

وی افزود: در اسلام مسئله وقف گسترش بسیاری یافته و در طول تاریخ 1 هزار و 400 ساله تشیع، اهل بیت موقوفات بسیاری انجام می‌دادند به طوری که این موقوفات از امام علی (ع) به امامان دیگر بر اساس  دارا بودن ملاک تقرب به پیامبر(ص)،  حضرت فاطمه(ص) وداشتن مقام وصایت و امامت می‌رسید.

نماینده ولی فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: امام علی(ع) در 23 سال خانه نشینی خود اقدام به حفر قنات و آبادانی زمین‌های بسیاری کرد سپس به وقف آنها  درراه خدا به عنوان صدقه جاریه و همیشگی پرداخت البته در زندگی تمام امامان و پیامبران این شواهد به فراوانی یافت می‌شود که می‌توان اقدامات اهل بیت(ع) را  از نمونه‌های کتاب وقف در مکتب تشیع دانست.

موقوفه‎های کشور 60 محور اساسی دارند/ پیامبر با وقف مسجد قبا زمینه  موقوفات دیگر در طول تاریخ را فراهم کردند

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره به محور موقوفه‎های کشور گفت: 60 محور اساسی برای موقوفه‌های کشور بیان شده که بیمارستان‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آب انبارها، حمام‌ها، پل‌ها و زمین‌های کشاورزی به عنوان خدمات اجتماعی، آموزشی، بهداشتی و درمانی از مهم‌ترین نوع موقوفه‌های داخلی کشور هستند که نیاز به پشتیبانی دارد.

وی افزود: در 100 سال گذشته که وجوهات سامان یافته‌اند عمده هزینه اداره حوزه‌ها، بیمارستان‌ها، امکانات آموزشی مکتب خانه‌ها، جاده‌ها و پل‌ها تأسیس شده و آبرسانی در گذشته به برکت وجود موقوفات انجام شده و در واقع تمام مراکز بزرگ مانند رب رشیدی اصفهان، مدرسه مروی و عتبات عالیات از طریق موقوفات اداره می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اصل کار وقف بسیار کار بزرگی است و باید به عظمت اسلام  و بنیان گذار این اسلام افتخار کرد که با چه عظمتی به تبیین و برنامه‌ریزی پرداختند و با زدن کلنگ مسجد قبا سبب تشکیل هزاران مراکز عبادی دیگر در هزار و 400 بعد شدند.

سیاست‌های حکیمانه رهبری در زمینه اقتصادی مقاومتی تیری به چشم خبیث این جنایتکاران است 

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره به مسئولیت امروز همه افراد جامعه گفت: امروز فرصت جدید برای همه ما به وجود آمده و مسئولیت بسیاری بر دوش اوقاف و امورخیریه در سطح استانی، کشوری، همه کشورهای اسلامی، مردم و علما بوده و همه باید تلاش کنند تا با شناخت مسئولیت‌‎های خود و انجام اقدامات کلیدی، اساسی در زمینه‌ انجام وظایف دینی، اجتماعی و اقتصادی مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: درحال حاضر قیمت نفت به سبب تحریم آمریکا و خیانت آل‌سعود و اسرائیل در زمینه صادرات نفت کاهش فراوانی‌ یافته و مسئولیت زیادی به دوش ماست خوشبختانه سیاست‌های حکیمانه رهبری در زمینه اقتصادی مقاومتی تیری است که به چشم خبیث این جنایتکاران وارد شده و با همت مردم و علما سبب شکست و ذلت دشمن و  پیروزی ایران به شرط اجرای  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد:  بیمارستان خوانساری از نمونه‌هایی است که هزینه ساخت آن از موقوفات بوده ودر درمان بیماران سرطانی فعالیت دارد با توجه به اینکه  استان مرکزی دارای نرخ بالای سرطان است باید مردم را تشویق کرد تا در زمینه گسترش این بیمارستان کمک کنند.

تأسیس فاز دوم بیمارستان خوانساری نیاز به حمایت ویژه دارد

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره به بیمارستان خوانساری به عنوان نمونه‌ای از وقف گفت: از واجب ترین کارهایی که درحال حاضر باید انجام شود ساخت فاز دوم بیمارستان خوانساری برای سرویس دهی به بیماران سرپایی است که نیاز به حمایت ویژه دارد.

وی افزود: بنابه فرمایش مقام معظم رهبری ساخت زائر سرای استان‌مرکزی در مشهد به عنوان مسئله مهمی باید انجام شود و در این راستا 946 متر زمین خریداری شده، مجوز 13 طبقه از شهرداری گرفته شده و برای شروع این پروژه خیران کمک‌هایی داشته اند ولی برای ادامه آن نیاز به حمایت بیشتری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌مرکزی تصریح کرد: سازمان اوقاف در سطح استانی و کشوری باید برنامه‌ریزی کند تا در زمینه اقتصاد مقاومتی همه ندای‌رهبری را لبیک گفته و به مطالبات رهبری پاسخ مثبت دهیم و نشان دهیم که می‎توانیم روی پای‌خود بایستیم پس در این راستا باید برای مردم خیر نقشی تعیین‌کنیم که با تعاون، همکاری و تقوا و عنایت خداوند از بحران‌ها خارج شویم و همه باید بدانند که بحران شکستن قیمت نفت نمی‌تواند پشت شیعیان علی(ع) را بشکند.

علما با اجرای اقدامات خود در راستای اقتصاد مقاومتی جامعه را به سمت خودکفایی هدایت کنند

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: امروز باید با برنامه حکیمانه، خردمندانه، مدیریت شده و سازماندهی شده بخش عظیمی از اقتصاد مقاومتی را انجام داده و روحانیت، سازمان تبلیغات، اوقاف ومردم باید در این راستا تلاش کنند.

وی افزود: خوشبختانه اقتصاد مقاومتی باداشتن 23 عنوان نسخه حلال مشکلات بوده که حتی درصورتی که تحریم‌ها برداشته شود علما باید با ارائه کلاس‌های مختلف همسو شوند تا بتوانیم به خودکفایی برسیم در این راستا باید با شیوه‌های غلط مقابله کرد و امکانات را به سمت تولید برد.

نماینده ولی‌قفیه استان‌مرکزی تصریح کرد: سازمان اوقاف باید راه‎های معروف را بشناسد و در راستای آن اقدام کند، در جامعه نیز باید قدرت کلی و همه جانبه را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم تا نیازی به بیگانگان نداشته باشیم و کشور را به سمت خودکفایی سوق دهیم.

آیت‌الله دری‎نجف‌آبادی بااشاره به زمینه‎های مختلف اجراء وقف گفت: سرمایه‌گذاری برای تولید داروها مختلف در حال حاضر امری واجب بوده تا بتوانیم نیاز کشور را برطرف کنیم و سبب استقلال کشور شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon