تمام ذلت‌های عالم به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت است

تمام ذلت‌های عالم به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: تمام ذلت‌ها و خواری‌های عالم که به سراغ انسان می‌آید به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت به وجود می‌آید که این مسئله با پیمودن راه امام حسین(ع) به عزت و شرف تبدیل می‌شود.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز شب گذشته و در پنجمین شب مراسم عزاداری دهه آخر صفر در حزب مؤتلفه اسلامی در سخنانی با اشاره به راهپیمایی پر شور امسال در عراق در روز اربعین، گفت: هنوز حال و هوای کشور ما اربعینی است و هنوز بسیاری از زائرین به کشور برنگشته‌اند؛ اما چه شد که روز اربعین عظمت خاصی داشته و زیارت اربعین چنین خاص است؟

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) که انقلابی مقدس بود و از عاشورا شروع شد در اربعین به ثمر نشست، افزود: نهضت امام حسین(ع) از کلمات طیبه است و از روز عاشورا این شجره طیبه میوه داد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: آنچه را که امام حسین(ع) می‌خواستند در کربلا به مردم بگویند در روز اربعین از زبان صحابه پیامبر و خانواده ایشان و حضرت زینب(س) و حضرت زین‌العابدین(ع) بیان شده است.

وی ادامه داد: روز اربعین در عالم ابدی شده است و زیارت اربعین همچون اساسنامه اسلامی و شیعی درآمده و در هر مقطعی سفارش شده آن را بخوانید و خود را حسینی بسازید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه اظهار داشت: تمام ذلت‌ها و خواری‌های عالم که به سراغ انسان می‌آید به دلیل هوای نفس و کوچک شدن در مقابل طاغوت به وجود می‌آید که این مسئله با پیمودن راه امام حسین(ع) به عزت و شرف تبدیل می‌شود.

وی افزود: یکی از درس‌های اربعین این است که مردم ببینند باطل نمی‌تواند دوام بیاورد و ظالمین و دشمنان هر چه قدر بخواهند ضربه وارد کنند، نمی‌توانند و حق است که در نهایت ابدی می‌شود و می‌ماند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز همچنین تصریح کرد: اربعین به ما این درس را داد که اگر تمام تدبیرها خلاف تدبیر الهی باشد، از بین می‌رود. درس عاشورا و اربعین دریافت تدبیر الهی در زندگی است که بدانیم خداوند چه تدبیری برای ما در زندگی در نظر گرفته است. درس عاشورا این است که اگر تمام تدبیرها خلاف تدبیر الهی باشد از بین می‌رود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon